Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Płatności w iTunes Store — karty debetowe/kredytowe/Pre-Paid


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2172 odpowiedzi w tym temacie

#1376 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 25 października 2012 - 07:59

...Przyglądnij się dobrze tej swojej karcie czy jest to karta banku Pekao SA, bo jeśli jest to karta Prepaid Euro 2012 Pekao SA, to na pewno nie jest to karta Visa tylko MasterCard...


Tak, MasterCard, już się poprawiam...

#1377 byczeks

byczeks
  • 6 postów

Napisano 25 października 2012 - 08:15

Mam Ipada2. Wczoraj ściągnąłem z app store 2 gry:
- Modern Combat 3: Fallen Nation, v1.4.0 (17+) za 0,79euro
- Let's Golf! 3, Cart Full of Cash za FREE

Dziś przyszła mi informacja z myapple z podsumowaniem zamówienia na takie kwoty:
- Modern Combat 3: Fallen Nation, v1.4.0 (17+) za 0,79euro
- Let's Golf! 3, Cart Full of Cash za 79,99euro

Na koncie mam zablokowane 333 zł.

Czy ktoś wie, co jest grane? Dlaczego nagle Let's Golf! 3 z FREE zrobił się płatny za 79,99euro
Jestem w szoku. Gdzie to w ogóle zgłosić?

#1378 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 25 października 2012 - 08:35

http://myapple.pl/ip...-aplikacje.html
Jak zwrócić aplikację zakupioną w App Store - Blogi - MyApple.pl

Let's Golf! 3, Cart Full of Cash za 79,99euro

Gra jest za free, lecz twórcy zarabiają na dostępnych pieniądzach w grze (Top In App Purchase), które mogą być kupione za prawdziwą gotówkę: https://itunes.apple...d433120443?mt=8 - jest to najwyższe z dostępnych doładowań gotówki w grze - opiewające właśnie na 79,99€.

#1379 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 25 października 2012 - 09:03

Z uwagą raz jeszcze przeczytałem wpisy od strony 108. Karty prepiad Pekao SA zostały wprowadzone w czerwcu 2012, więc czytanie wcześniejszych stron w kontekście mojej wypowiedzi nie znajduje uzasadnienia. W istocie nie pisałem tego, aby z Tobą dyskutować, tylko zasugerować, że powodem są nie błędy w systemie obsługiwanym przez Bank Pekao SA, lecz po stronie użytkowników i samej procedury autoryzacyjnej przyjętej przez Apple.


To nie jest problem po stronie AppStore. Mam 2 różne karty Pekao i dwie innych banków. Z kartami innych banków nie ma najmniejszych problemów. Karta Pekao zawsze się autoryzuje z pierwszym zakupem jak ją dodaję, drugi zakup np. za tydzień czy za parę dni już nie schodzi a AppStore wrzeszczy, że płatność została odrzucona. Ten sam problem wystpuje w PayPalu na kartach Pekao oraz w google chceckout, gdzie firmową kartą Pekao próbowałem zapłacić za reklamy w google AdWords. Przy dodaniu karty, ładnie ją autoryzuje, blokuje nawet 4 zł na koncie, natomiast przy próbie płatności przychodzi odpowiedź. Po zrobieniu afery w Pekao i zagrożeniu zabrania konta do innego banku, skontaktował się ze mną dział kart, który przeanalizował drogę i stwierdził, że pierwsza transakcja (autoryzacyjna) przeszła bez problemu, natomiast następne requesty przychodzą bez CVV więc bank ich nie autoryzuje. I tyle na temat kart Pekao. Tak więc w największych firmach na świecie za abrdzo nie użyjesz kart Pekao bo Ani AppStore, ani Amazon, ani PayPal, ani Google nie zapisują u siebie CVV ze względów bezpieczeństwa a bank mając gdzieś standardy, żąda za każdym razem tego kodu, mimo, że nie powinien.

#1380 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 25 października 2012 - 09:10

Exactly :)

#1381 byczeks

byczeks
  • 6 postów

Napisano 25 października 2012 - 10:25

No to ładnie - prawdopodobnie dziecko (3 latka) ściągnęło mi to doładowanie. Jest szansa na zwrot kasy? Jak to umotywować w reklamacjach? - nie znam angielskiego :(

#1382 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 25 października 2012 - 10:56

Dajesz komuś telefon do zabawy to odpowiadasz za to. Nie ma szans za bardzo na zwrot.

#1383 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 25 października 2012 - 13:19

No to ładnie - prawdopodobnie dziecko (3 latka) ściągnęło mi to doładowanie...(


Możesz teraz mówić: "moje drogie dziecię" ;) Swoją drogą w takich programach z reguły w opcjach jest opcja wyłączania płatności dodatkowych - to tak na przyszłość, bo z autopsji wiem, że prędzej czy później maluch znowu dorwie się do twojego fona czy tableta.

#1384 Konrado

Konrado

  • 1 844 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 25 października 2012 - 15:06

@byczeks, to co Ty masz za hasło tam, że byle dziecko może je złamać?

#1385 byczeks

byczeks
  • 6 postów

Napisano 25 października 2012 - 20:06

To nie chodzi o łamanie haseł. W ustawieniach iPada miałem ustawione wylogowanie po 15min. Synek po prostu zmieścił się w tych 15 min. i ściagnał doładowanie. Wracajac do tematu - pomimo waszych wielu bardo przychylnych rad typu "straciłeś pieniadze, masz nauczkę, nie masz szans na zwrot kasy", napisałem dziś e-maila bezpośrednio do wsparcia Apple'a w tej sprawie, opisujac dokładnie cala sytuację. W odpowiedzi dostałem bardzo obszerny e-mail którego kwintesencją była informacja, że w ciągu 5 do 7 dni roboczych będę miał zwrócone pieniądze z powrotem na konto. Szkoda tylko, że na tym forum zabierają głos ci, którzy mają tak małą wiedzę w temacie. Jedynie @plmax posłużył mi konkretną wskazówką. Dzięki!

#1386 mkwlski

mkwlski
  • 2 postów

Napisano 25 października 2012 - 23:55

Dzień dobry, pierwszy post na forum - przepraszam z góry, że od razu z problemem. Właśnie zarejestrowałem na moim koncie iTunes kartę internetową BZWBK- nie otrzymałem żadnego błędu. W panelu konta karty BZWBK zauważyłem zablokowanie ca. 15 zł, ale o dziwo nie wyświetla się to w historii transakcji. Domniemuję, że to iTunes, bo nie robiłem żadnej transakcji. Na karcie mam wpłaconą kwotę wystarczającą na wszystkie zakupy. Problem jednak w tym, że nie mogę nic zakupić. Przy próbie pobrania jakiejkolwiek płatnej aplikacji w app store czy muzyki z iTunes dostaję błędy "This item is temporarily unavailable", potem "we could not complete your request (error 100)". Darmówki się pobierają. Tak jest na Mac-u, tak jest na iPodzie touch. Próbowałem zestawu obowiązkowego - Log out, quit, restart. Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak to rozwiązać? Dziękuję i pozdrawiam, Adam

#1387 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 26 października 2012 - 09:03

Dzień dobry,

pierwszy post na forum - przepraszam z góry, że od razu z problemem. Właśnie zarejestrowałem na moim koncie iTunes kartę internetową BZWBK- nie otrzymałem żadnego błędu. W panelu konta karty BZWBK zauważyłem zablokowanie ca. 15 zł, ale o dziwo nie wyświetla się to w historii transakcji. Domniemuję, że to iTunes, bo nie robiłem żadnej transakcji. Na karcie mam wpłaconą kwotę wystarczającą na wszystkie zakupy.

Problem jednak w tym, że nie mogę nic zakupić. Przy próbie pobrania jakiejkolwiek płatnej aplikacji w app store czy muzyki z iTunes dostaję błędy "This item is temporarily unavailable", potem "we could not complete your request (error 100)". Darmówki się pobierają. Tak jest na Mac-u, tak jest na iPodzie touch. Próbowałem zestawu obowiązkowego - Log out, quit, restart.

Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak to rozwiązać?

Dziękuję i pozdrawiam,
Adam


1. W historii się nie wyświetla bo jeszcze nie zaksięgowało żadnego zakupu, narazie jest tylko kwota zablokowana.
2. Skoro darmówki się pobierają to znaczy że nie zblokowało Ci konta apple i narazie nie masz jakiś problemów z kartą. Coś jest nietak, ale co ja nie wiem.

#1388 dawkud

dawkud
  • 3 postów

Napisano 26 października 2012 - 09:11

Witam mam pytanie jeżeli mam konto młodzieżowe i kartę MasterCard Debit i z tyłu napis paypass to czy ta karta może mi posłużyć do płacenia w AppStore? Jeżeli takie zapytanie się pojawiło to przepraszam, ale proszę o odpowiedź. Pozdrawiam, Dawid.

#1389 mkwlski

mkwlski
  • 2 postów

Napisano 26 października 2012 - 18:32

1. W historii się nie wyświetla bo jeszcze nie zaksięgowało żadnego zakupu, narazie jest tylko kwota zablokowana.
2. Skoro darmówki się pobierają to znaczy że nie zblokowało Ci konta apple i narazie nie masz jakiś problemów z kartą. Coś jest nietak, ale co ja nie wiem.


Problem, wygląda na to, rozwiązał się sam. Widocznie trochę czasu musiało upłynąć, zanim iTunes skomunikował się z bankiem.

pozdrawiam,
Adam

#1390 duzepe

duzepe
  • 4 postów

Napisano 29 października 2012 - 12:45

Dot. platnosci z karty PrePaid Witam, Posiadam karte PrePaid Bzwbk. Obecnie nie posiadam żadnych środków na tej karcie. Podczas korzystania z urządzenia iPad dziecko kliknęło zakup aplikacji za 30 Euro. Do tej pory jeśli nie miałem środków pojawiała się informacja o tym, że nie można dokonać tranzakcji. Co teraz mogę zrobić ?

#1391 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 października 2012 - 12:56

Zapłacić, albo pisać do AppStore o anulowanie transakcji, może się zgodzą, jak nie, to musisz zapłacić, bo inaczej Ci zablokują konto i stracisz wszystkie do tej pory kupione aplikacje.

#1392 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 29 października 2012 - 12:59

Powiedz dziecku, że najkrótsza droga do mózgu prowadzi przez klapsy w pupę ;)

#1393 duzepe

duzepe
  • 4 postów

Napisano 29 października 2012 - 13:45

A do kogo pisać??????????
[url=http://www.apple.com/uk/contact/]Apple (United Kingdom) - How to Contact Us[/url]

#1394 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 29 października 2012 - 13:47

Wejdź w zakładkę w account i listę zakupów i znajdź ten zakup. Przy nim powinien być przycisk Raport a problem...itd.

#1395 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 października 2012 - 13:52

Oczywiście, żeby mogli Ci zwrócić musisz najpierw zapłacić...

#1396 foros-e23396efe1

foros-e23396efe1
  • 50 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 29 października 2012 - 14:16

Exactly :)


"W największych firmach na świecie" (najczęściej sklepach) nie użyjesz również często wielu kart największych banków światowych. Przyczyna jest banalna. Różne są polityki bezpieczeństwa banków i sklepów. Choć wszystkim zależy na kliencie, to jednak nie wszystkim tak samo zależy na bezpieczeństwie. Po to opracowano procedury weryfikacyjne CVV i CVV2, żeby ograniczyć ilość transakcji oszukańczych. I tu jest oczywiste, że największe sklepy kierować się będą przede wszystkim zyskiem. Bo co sklep traci na tym, że Ty płacisz swoją czy czyjąś kartą? Właściwie za każdym razem zyskuje. Z przedstawionego przez Ciebie rozumowania wynika przesłanka, że banki, powinny dostosować się z bezpieczeństwem do tych "innych firm", bo "inne firmy" nie miały czasu, woli i środków, aby wdrożyć w swoich systemach rozwiązanie, które idąc z duchem czasu podnosi poziom zabezpieczeń. Kolego, inaczej chroni swojego klienta sklep a inaczej chroni bank swojego depozytariusza. Duże banki niechętnie rozluźniają politykę bezpieczeństwa. Na koniec dodam tyle: na wnioski klientów Pekao SA rozluźnił politykę bezpieczeństwa dla kart prepaid i od połowy września br. Moim zdaniem jest to w rzeczywistości dostosowywanie się do polityki maksymalizacji zysków przez sklepy.

---------- Wpis dodano o 14:16 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:12 ----------

To nie jest problem po stronie AppStore. Mam 2 różne karty Pekao i dwie innych banków. Z kartami innych banków nie ma najmniejszych problemów. Karta Pekao zawsze się autoryzuje z pierwszym zakupem jak ją dodaję, drugi zakup np. za tydzień czy za parę dni już nie schodzi a AppStore wrzeszczy, że płatność została odrzucona. Ten sam problem wystpuje w PayPalu na kartach Pekao oraz w google chceckout, gdzie firmową kartą Pekao próbowałem zapłacić za reklamy w google AdWords. Przy dodaniu karty, ładnie ją autoryzuje, blokuje nawet 4 zł na koncie, natomiast przy próbie płatności przychodzi odpowiedź. Po zrobieniu afery w Pekao i zagrożeniu zabrania konta do innego banku, skontaktował się ze mną dział kart, który przeanalizował drogę i stwierdził, że pierwsza transakcja (autoryzacyjna) przeszła bez problemu, natomiast następne requesty przychodzą bez CVV więc bank ich nie autoryzuje. I tyle na temat kart Pekao. Tak więc w największych firmach na świecie za abrdzo nie użyjesz kart Pekao bo Ani AppStore, ani Amazon, ani PayPal, ani Google nie zapisują u siebie CVV ze względów bezpieczeństwa a bank mając gdzieś standardy, żąda za każdym razem tego kodu, mimo, że nie powinien.

"W największych firmach na świecie" (najczęściej sklepach) nie użyjesz również często wielu kart największych banków światowych. Przyczyna jest banalna. Różne są polityki bezpieczeństwa banków i sklepów. Choć wszystkim zależy na kliencie, to jednak nie wszystkim tak samo zależy na bezpieczeństwie. Po to opracowano procedury weryfikacyjne CVV i CVV2, żeby ograniczyć ilość transakcji oszukańczych. I tu jest oczywiste, że największe sklepy kierować się będą przede wszystkim zyskiem. Bo co sklep traci na tym, że Ty płacisz swoją czy czyjąś kartą? Właściwie za każdym razem zyskuje. Z przedstawionego przez Ciebie rozumowania wynika przesłanka, że banki, powinny dostosować się z bezpieczeństwem do tych "innych firm", bo "inne firmy" nie miały czasu, woli i środków, aby wdrożyć w swoich systemach rozwiązanie, które idąc z duchem czasu podnosi poziom zabezpieczeń. Kolego, inaczej chroni swojego klienta sklep a inaczej chroni bank swojego depozytariusza. Duże banki niechętnie rozluźniają politykę bezpieczeństwa. Na koniec dodam tyle: na wnioski klientów Pekao SA rozluźnił politykę bezpieczeństwa dla kart prepaid od połowy września br. Moim zdaniem jest to w rzeczywistości dostosowywanie się do polityki maksymalizacji zysków przez sklepy.

#1397 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 29 października 2012 - 14:27

Skoro pekao rozluźnił to poco się napinać :) Widocznie tracili klientów. CVV i CVV2 nadal jest wymagane w appstorze więc oco kamon z tym brakiem bezpieczeństwa? Tu chodzi o jakieś archaiczne procedury informatyczne w Pekao skoro dostają CVV i CVV2 za pierwszym razem i żadają ponownego jego przysłania. Dotychczas każdy zakup wiazał się w pekao z dwukrotnym żadaniem CVV - po kiego grzyba? :) No ale skoro to zmienili to się chwali. Pozdrawiam

#1398 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 października 2012 - 14:32

"W największych firmach na świecie" (najczęściej sklepach) nie użyjesz również często wielu kart największych banków światowych. Przyczyna jest banalna. Różne są polityki bezpieczeństwa banków i sklepów. Choć wszystkim zależy na kliencie, to jednak nie wszystkim tak samo zależy na bezpieczeństwie. Po to opracowano procedury weryfikacyjne CVV i CVV2, żeby ograniczyć ilość transakcji oszukańczych. I tu jest oczywiste, że największe sklepy kierować się będą przede wszystkim zyskiem. Bo co sklep traci na tym, że Ty płacisz swoją czy czyjąś kartą? Właściwie za każdym razem zyskuje. Z przedstawionego przez Ciebie rozumowania wynika przesłanka, że banki, powinny dostosować się z bezpieczeństwem do tych "innych firm", bo "inne firmy" nie miały czasu, woli i środków, aby wdrożyć w swoich systemach rozwiązanie, które idąc z duchem czasu podnosi poziom zabezpieczeń.


Po pierwsze to Bank jest dla klienta i tak, powinien się dostosować do tego, aby klient mógł używać swojej karty w największych na świecie systemach płatności/sklepach. Tak bank powinien dostosować swoją politykę bezpieczeństwa do standardów technicznych wystawców kart, którzy zgodnie ze standardem dopuszczają nieprzekazywanie CVV w powtarzających się transakcjach. Bank nie robi żadnej łaski. Akceptowanie to ich obowiązek.

Kolego, inaczej chroni swojego klienta sklep a inaczej chroni bank swojego depozytariusza. Duże banki niechętnie rozluźniają politykę bezpieczeństwa. Na koniec dodam tyle: na wnioski klientów Pekao SA rozluźnił politykę bezpieczeństwa dla kart prepaid od połowy września br. Moim zdaniem jest to w rzeczywistości dostosowywanie się do polityki maksymalizacji zysków przez sklepy.


Akurat ci wszyscy co chcieli płacić mają gdzieś karty PP banku Pekao, ludzie chcą używać swoich kart do kont a nie bawić się w kolejne przelewy, Pekao jako jeden z najstarszych banków jest nadal dinozaurem. Ci co chcą korzystać z nowoczesnych usług i płacić przez internet na pewno nie będą korzystać z kart Pekao, na czym tym samym bank traci. Nadal będziemy polecać inne banki, które działają pro kliencko i stosują się do wytycznych MC i Visa.

#1399 foros-e23396efe1

foros-e23396efe1
  • 50 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 29 października 2012 - 14:36

Wypada dodać jeszcze i to, że gdyby Apple naprawdę zależało na kliencie z Polski, a nie tylko na jego pieniądzach, to moglibyśmy płacić w złotówkach bez ponoszenia kosztów dodatkowych.

#1400 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 29 października 2012 - 14:44

Wiesz, dla apple Europa to jeden kraj :) podejrzewam, że oni myślą że w europie zachodniej obowiązuje język francuski a we wschodniej rosyjski :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych