Ile placimy za sprzet Apple, a ile za marke Apple?
#76
Napisano 18 sierpnia 2011 - 15:17
#77
Napisano 18 sierpnia 2011 - 15:27
Spokojnie arturcisz. Kolega ma coś grubo szyte swoje przykłady.
CO Ty z tym spokojem
Bardzo lubię dyskutować z ArrasB, bo pomimo bardzo często odmiennego zdania wykazuje się ogromnym szacunkiem do rozmówcy, człowiek na poziomie
Mity tworzą ludzie, ja osobiście wiele osób namówiłem na iPada i iPhone, każda z tych osób jest bardzo zadowolona. W taki sposób sam tworze ten mit
#78
Napisano 18 sierpnia 2011 - 15:45
Co do reszty to nie naprawdę nie widzę problemu. Po prostu prezentację na komputerze najlepiej robić z img niż z płyt.
arturcisz – sorry. to miało być tak w żartach. W żadnym wypadku nie chciałem nawet spróbować wchodzić w waszą zażyłość.
No cóż ja już przemówiłem nie wiem co mógłbym jeszcze dodać to tego co napisałemNie idźmy tą drogą, ani ja , ani Ty Mariuszu, ani Ty Arturze...nie idzmy przynajmniej nie w tym temacie.
http://myapple.pl/sp...tml#post1664051
#79
Napisano 18 sierpnia 2011 - 15:46
#80
Napisano 18 sierpnia 2011 - 16:02
Jak kiedyś tu napisałem dla mnie osobiście sukces Apple to OS X i iPod reszta to konsekwencja mistrza Jobsa.
---------- Wpis dodano o 17:02 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:59 ----------
są jeszcze stare błędy w zarządzaniu sukcesem czego im osobiście nie mogę wybaczyć. Dlatego dziś patrze na to co się dzieje i mam ambiwalentne wrażenia gdzie dziś ich dzisiejszy sukces zaprowadzi.
#81
Napisano 18 sierpnia 2011 - 16:09
#82
Napisano 18 sierpnia 2011 - 16:33
Reasumując. Ciągle za dużoIle placimy za sprzet Apple, a ile za marke Apple?
#83
Napisano 18 sierpnia 2011 - 16:39
#84
Napisano 18 sierpnia 2011 - 16:57
#85
Napisano 18 sierpnia 2011 - 17:54
Podam przykład:
Przychodzi człowiek zajmujący się "filmowaniem slubów"
Wyciaga MBP, mówi o swojej pracy, kreatywnosci. O mozliwosciach swoich, zapleczu sprzetowym.
Opowiada o nowych technologiach jakie zaprzega do pracy. Mowi o HD...
otwiera 13" i...ok, to Mac, ale oglądający proszą go o pokaz prac na duzym ekranie poprzez HDMI.
A moze nie zabrał przejściówki ? I ten tekst do własciciela mieszkania" czy moze Pan uzyc tej przejściówki"?
OK. Moze to nie jest minus...ale brnijmy dalej.
Pokaz odbył sie na płycie DVD / Jesli jeszcze Maci ja beda miały/.
A co jesli zainteresowani poprosza o prezentacje materiału w HD? Panika...jak pokazac cos na BD.
Ktos mi napisze, ze mozna zabrac ze soba na dysku film w HD.
OK.
co do owego środka czyli Ja - żyjemy w takim porąbanym świecie od czasów Kartezjusza i Kanta. Niestety większość ludzi nie rozumie czym jest psychologia, a niemal 99 procent tzw "ludzi z marketingu" czyta te "jak wywierać wpływ na ludzi" i inne instrukcje obsługii człowieka i myśli, że rozumie o czym inny myśli. Psychologia, to według mnie, nie jest nauka, to dziedzina wiedzy. Sprawdza się na grupach ludzi - im większa grupa, tym większa sprawdzalność. W przypadku pojedynczego człowieka nie mamy żadnej możliwości, żeby przewidzieć zachowanie nawet w laboratoryjnej sytuacji. Dlatego to nie nauka. Dlatego marketing to statystyka. Ani sztuka, ani rzemiosło.
tak w oftopie - żyjemy w czasach w których za dużo jest pracowników w branżach nie produkujących nic. Za dużo "analityków", "marketingowców", "specjalistów od HR" i innych prestidigitatorów od zarządzania ryzykiem, flotą, wolnym czasem i sraniem-w-banie.
za dużo ludzi, którzy żyją z innych nic nie dając, a żądając od reszty społeczeństwa (tych coś realnie wytwarzających) znacznych profitów. To musi się skończyć jakąś światową katastrofą
pozdr
#86
Napisano 18 sierpnia 2011 - 17:59
#87
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:02
#88
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:07
— Ale fakt, także mam paskudne przeczucie, że coraz więcej ludzi żyje wyłącznie z odcinania kuponów od ludzi wytwarzających coś naprawdę. To musi się skończyć prędzej czy później rewolucją.
Marketing jako analiza stystyczna... to chyba nazbyt spłycenie. Nadal uważam, że najlepszym określeniem jest sztuka w znaczeniu "umiejętność wymagająca talentu, zręczności lub specjalnych kwalifikacji".
---------- Wpis dodano o 19:07 ---------- Poprzedni wpis dodano o 19:04 ----------
Jest nawet już od dawna ukuta etykieta dla nas "cywilizacja chciwości". My po prostu hołdujemy chciwości, a istnienie tzw. marki premium jest chyba najlepszym dowodem.
#89
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:21
#90
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:23
#91
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:25
#92
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:28
Oj... mówisz tak, że Freuid przewraca się w grobie. Wychodzisz z założenia Psychologii behawioralnej masa powtarzalnych eksperymnetów potwierdzająych, że psychologia to też dyscyplina nauki.Gdyby nie statystyka, to psychologia nie miałaby żadnych podstaw.
Fakt jednak taki, że ludzkie zachowanie nadal i chyba jeszcze bardzo długo będzie wymykać się nauce. Czyli wg mnie nie da się utworzyć wzoru typu 2+5*9/8=na pewno idiota a nie geniusz.
Ja jestem przychylny bardziej obserwacji, że sami jesteśmy jednym wielkim eksperymentem nazwijmy to Boga stąd niemożliwość opisania statystyką czegoś co ciągle się rozwija i zmienia postać.
Właśnie. parmenides masz jak dla mnie fantastyczny avatar? Twojego autorstwa?
#93
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:40
#94
Napisano 18 sierpnia 2011 - 18:48
#95
Napisano 18 sierpnia 2011 - 19:21
#96
Napisano 18 sierpnia 2011 - 19:21
#97
Napisano 18 sierpnia 2011 - 19:34
#98
Napisano 18 sierpnia 2011 - 19:48
#99
Napisano 18 sierpnia 2011 - 20:02
#100
Napisano 18 sierpnia 2011 - 20:04
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych











