
Ile placimy za sprzet Apple, a ile za marke Apple?
#51
Posted 17 August 2011 - 18:45
#52
Posted 17 August 2011 - 18:50
#53
Posted 17 August 2011 - 19:46
#54
Posted 17 August 2011 - 19:53
#55
Posted 17 August 2011 - 21:02
Cena MB nie jest taka wygórowana:)
A fakt, liczy sie system, czyli całość. I zgadzam sie z otoczką marketingową. W przypadku Apple jest ona bezbłędna. Firma wypracowała sobie renomę, mimo wielu potkniec (kto ich nie ma!). W USA Apple to standard. Monopolista. Cenowo - nie zabija, jest na kieszeń amerykanów. To nas zabija. Jednak większość aplikacji jest po prostu tańsza niż odpowiedniki windowsowe. Przynajmniej z tego co widzę.
Już ktoś tu napisał, że o produkcie świadczy ilość wiernych klientów, którzy po zakupie nie wracają już do windows. I tak jest w przypadku moich znajomych, czy to są graficy, czy zajmujący się fotografią, czy DJ... prócz magii i prostoty i niebywałej radości z posiadania MB, istnieje wygoda i właśnie ten 'sztuczny' prestiż (bo ceny w PL są jakie są...) Stąd równie można łatwo nazwać właściciela maka snobem i przypiąc mu łatkę, że się wywyższa.
Prawda jest taka, że prócz tej świetnej gry marketingowej, całej ikony w postaci Steva - Apple ma cos więcej - innowacyjność rozwiązań. Nie jest pomysłodawcą, ale wie jak je wykorzystać w swoich produktach. I robi to przed konkurencją (magnetyczne przypięcie ładowania, podświetlana klawiatura, aluminiowy korpus, jako pierwszy miał okna w systemie itd.). Takie proste rozwiązania nęcą, bo są po prostu wygodne.
Z drugiej strony, czy dałoby się aż tak wypromować totalny shit? Albo nawet produkt, który posiada aż 50% wad? NIE. Taka prawda.
Zresztą kto raz wsiadzie na maca już nie wraca do windowsa. W sieci macie dużo poradników, jak przejść z mac na win - ale nie odwrotnie:)
pozdr!
#56
Posted 17 August 2011 - 21:52
#57
Posted 17 August 2011 - 23:36

#58
Posted 18 August 2011 - 00:13
Chociażby Sony Vaio S i Z, Delle XPS 15z oraz Precision M4600 i M6600, HP Envy 14 i 17 itd.Macbooki... Nie mogę znaleźć innego lapka z aluminiową obudową i podświetlana klawiaturą.
Seria S : VAIO i akcesoria komputerowe : Sony
Notebook XPS 15z — informacje szczegółowe | Dell Polska
Notebooki HP Envy Home - wyniki porównania Dom i małe biuro - HP
#59
Posted 18 August 2011 - 01:05
#60
Posted 18 August 2011 - 07:24
#61
Posted 18 August 2011 - 10:06
#62
Posted 18 August 2011 - 11:57
#63
Posted 18 August 2011 - 11:59
#64
Posted 18 August 2011 - 12:24
Co ciekawe nikt nie pisze o problemach z Lionem albo programami Adobe na nim.
A jaki to ma związek z tym wątkiem? Po co zaśmiecasz fajną dyskusję?
#65
Posted 18 August 2011 - 13:02
#66
Posted 18 August 2011 - 13:44

#67
Posted 18 August 2011 - 14:07



#68
Posted 18 August 2011 - 14:14
Marka posiadanego komputera ma znaczenie marketingowe jeśli prezentacja tego komputera jest częścią marketingu — Prawda?
Tak więc każdy kto ma swoją wyrobioną indywidualną i co najważniejsze skuteczną strategię wywierania wpływu na swojego klienta w której bierze udział także marka komputera jest profesjonalistą jesli tylko dzieki temu zarabia więcej lub w ogóle zarabia — Prawda?
Co do komputerów Apple jako najlepszych instrumentów w opisanej strategii marketingowej (pomińmy kwestię czy to instrument mniej czy bardziej ważny — to teraz nie istotne). To wg mnie spokojnie można podciągnąć ten instrument pod pod przynajmniej dwie naukowo potwierdzone zasady wpływania na ludzi czyli "Reguła autorytetu" i "Reguła społecznego dowodu słuszności" — to metody naukowe więc działają i głupi jest ten kto tego jeśli może nie wykorzystuje.
Artyzm, artyzmem, sztuka, sztuką, rzemiosło rzemiosłem, a marketing marketingiem.
W praktyce to wpisuje się to w sprawdzony trick zasugerowania Klienta, że im coś bardziej awangardowe, drogie, niestandardowe tym bardziej profesjonalne bo trzeba się znać i mieć kasę ergo wiedzieć co się robi aby tyle zarobić.
To trochę jak z podjazdem do klienta "full wypas, glanc nową nieprzeciętną na ulicach "furką". Ilu z was pomyśli przy pierwszym spotkaniu: "He pewnie ledwo daje radę sobie w tym zawodzie i pewnie jak nie dam mu tego zlecenia to zaraz komornik odbierze mu tę brykę..." ? —

ALE: Porównywanie czy wybieranie zawodowca do określonej pracy wyłącznie wg posiadanego przez niego sprzętu jest po prostu głupie i naiwne — Prawda?
********************************************************************************
Odpowiadając w końcu na pytanie z tematu:
Ile placimy za sprzet Apple, a ile za marke Apple?
Wg mnie najwięcej za OS X bo ten zawsze był prosty i funkcjonalny w obsłudze dlatego pewnie wielu profesjonalistów inwestowało w bardziej sprawne narzędzie. I tak został powołany ten funkcjonujący mit.
Opakowanie było przy okazji i te jest już kwestią gustu. Ale podobnie jak w zacytowanych zasadach ludzkiej psychologi istnieją także pewne nieugięte reguły rządzące naszym ludzkim odbiorem co jest ładne, co jest eleganckie. Apple dąży w swoim designie do stylu minimalistycznego co naturalnie jest odbierane przez człowieka za stylowe i eleganckie. Jabłko na gładkiej obudowie jest stałym i wyróżniającym ten styl elementem i przez efekt powtarzalności przez lata stało się symbolem właśnie takich cech. To wszystko nazywamy strategią marki.
Tak więc czy płacimy więcej za sam znaczek Apple? — Tak.
Ile dokładnie dopłacamy za znak Apple na obudowie? — tego już nie zbadamy bo to wartość urojona, a więc zależna od środowiska

Czy Apple komputery są najładniejsze? Moim zdaniem nie, widziałem ładniejsze ale to już chyba materiał na zupełnie inny temat.
Czy więc Apple jest komputerem tylko dla snobów? — moim zdaniem nie.
Tak jak z przykładem "furki" wszystko zależy kto nią naprawdę jeździ i do czego mu się przydaje ważne aby był na tyle szczęśliwy i sprawny aby wykonać swoją prace jak najlepiej.
Bo i tak przecież w ostatecznym rozrachunku liczy się człowiek i jego dzieło nie jego rzecz.
#69
Posted 18 August 2011 - 14:43
#70
Posted 18 August 2011 - 14:58
#71
Posted 18 August 2011 - 15:03
---------- Wpis dodano o 16:03 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:00 ----------
Ja swój sprzęt Apple kupiłem wyłącznie z wyrachowania i sknerstwa szukając jak najbardziej funkcjonalnego rozwiązania w stosunku do ceny. Sprzęt Apple okazał mi się kiedyś i na dziś dzień najlepszym kompromisem.
#72
Posted 18 August 2011 - 15:03
Naciagane te przyklady, ale ogolnie masz racjePodam przykład:


#73
Posted 18 August 2011 - 15:10
#74
Posted 18 August 2011 - 15:11
Jeszcze kilka lat temu na tym forum panowała mania przesladowcza częsci forumowiczów, którzy udowadniali ile to ich Mac jest szybszy od PC-ta.
A ja sądzę, że okres ten juz powoli mija, ludzie dostrzegają, że dostają wolniejsze maszyny za wiecej, ale te więcej to cały nazwijmy "ekosystem" współpracy urządzeń od Apple.
Coraz bardziej oparty o potrzeby przeciętnego domownika, niekoniecznie osoby pracującej zawodowo na komputerze.
Niestety sama obudowa nie daje satysfakcji, czasem liczy sie brutalna wydajnosc, siła przetwarzania.Istotny jest czas wykonania zlecenia.
Jesli Apple, a takie sa już oczywiste kroki tej firmy zrezygnuje z segmentu Pro / ZA PRO UWAŻAM FIRMY I PODMIOTY ZAKUPUJĄCE SPRZĘT JEDYNIE DO CELÓW ZAROBKOWYCH/ wtedy bedziemy raczej pisac o komputerach, które uzywane są dodatkowo przez osoby kreatywne w celach zarobkowych. Nie bedzie jednak mozna nazwac tego segmentem Pro.
Pro wymagać będzie jak zawsze innego podejścia do wydajności, wiekszych mozliwości sprzętowych, wiekszego otwarcia na ogólnodostepne standarty.
Podam przykład:
Przychodzi człowiek zajmujący się "filmowaniem slubów"
Wyciaga MBP, mówi o swojej pracy, kreatywnosci. O mozliwosciach swoich, zapleczu sprzetowym.
Opowiada o nowych technologiach jakie zaprzega do pracy. Mowi o HD...
otwiera 13" i...ok, to Mac, ale oglądający proszą go o pokaz prac na duzym ekranie poprzez HDMI.
A moze nie zabrał przejściówki ? I ten tekst do własciciela mieszkania" czy moze Pan uzyc tej przejściówki"?
OK. Moze to nie jest minus...ale brnijmy dalej.
Pokaz odbył sie na płycie DVD / Jesli jeszcze Maci ja beda miały/.
A co jesli zainteresowani poprosza o prezentacje materiału w HD? Panika...jak pokazac cos na BD.
Ktos mi napisze, ze mozna zabrac ze soba na dysku film w HD.
OK.
A jak ktos poprosi o pokazanie jak wyglada GOTOWY PRODUKT w postaci płyty BD po jej authoringu???
Apple nie wpisuje sie, WYPISUJE SIĘ z ram PRO. Ale to juz trend nieodwracalny.
Apple oferuje wiele, ale coraz mniej dla osób zawodowo wykorzystujacych komputery do pracy.
Bedzie to POP-ART modne narzedzie do wszystkiego. Do wszystkiego co chce i na co pozwoli Apple
A to juz kolosalna róznica.
A jak cos jest do wszystkiego, jest tak naprawde do ... niczego ;)/.
ArrasB, kolego drogi, wszystko ładnie i pięknie, jednak jaki to ma związek z tematem, żaden. Przykład totalnie nie trafiony do tego wątku, chcesz pokazać ułomności Apple, zróbmy o tym wątek.
Siłę marki i jej wartość można najłatwiej wykazać na cenach sprzętu używanego. Porównajcie ceny kilku marek po trzech latach.
#75
Posted 18 August 2011 - 15:16




1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users