Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Virus Ti2 / USB / Karta dźwiękowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#76 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maja 2011 - 15:54

To jesteś dość pobłażliwy dla swojego Maca. Ja swojego potrafię rozkręcić swojego MBP nawet 100% i z 8GB ramu zostaje skromne 500mb. Tylko z tym,że ja używam dużo instrumentów i wtyczek VST ze względu na to, że dopiero zaczynam rozkręcać swoje studio. Zaczynam dopiero zbierać wszystkie klocki, kabelki itp. itd. Nom ale jak wspomniałaś też będę dożył do tego by komputer tylko nagrywał. Jak kiedyś będę miał własne studio to zaproszę tam zgraje muzyków i zrobię totalną rozpier**che tylko i wyłącznie na instrumentach akustycznych. Nom i wtedy to już nie będę miał wyboru Mac Pro i PT lub L. by to zrobić 

#77 horyzont

horyzont
  • 1 345 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 maja 2011 - 15:24

Hmm - to jak go rozkrecasz na tyle - to ile sladow/vst uzywasz w jednym utworze ? Bo nie pamietam az takich wartosci za wyjatkiem momentu kiedy nie mialem karty muzycznej i musialem "uczyc sie" na tej ktora jest w macbooku pro wmontowana. No ale Ableton z kolei nie jest az tak ".....zerny" jak Logic

#78 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 maja 2011 - 20:18

Pierwsza sprawa to Lodzio on lubi ram a jak ja mu jeszcze w tym pomogę to już w ogóle. Dwa nie pracuje w systemie Low Latency Mode więc Lodzi ma non stop wszystkie potrzebne i nie potrzebne wtyczki w gotowości i cały czas aktywne. Ilość śladów to różnie ale tak pi razy oko 20-30. Potrafię go tak rozkręcić i nie sprawie mi to problemu najmniejszy problem jest wtedy gdy zabiorę go do znajomego do studia i nagrywamy jeszcze coś na żywo jakiś inst to wtedy MBP naprawdę się poci i daje ile tylko fabryka dała.

#79 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 17 maja 2011 - 22:21

ja dodam tylko, że ze wszystkich DAW jakie znam L. jest najbardziej wydajny. Przy takim samym obciążeniu CPU można zapiąć o wiele więcej pluginów niż Cub, nue, PT. Nie wiem jak z Ab. Odn. MacaMini to warto pamietać, że oprócz szybkości CPU, możliwości rozbudowy, dostępnych złącz bardzo ważne są też komponenty z jakich zbudowany jest komp (np. jakośc kontrolera FireWire). Tutaj MacMini ... jest jak nazwa wskazuje... Ktos napisał, że sa problemy z automatyką Vir. w L. Otóż nie ma. W cub. tez nie ma. Usciślając, to nie nagrywamy automatyki a kontrolery. Nie wiem jak to działa przez USB w Vir. TI, ale w B za pomocą midi nie ma problemów. Kilka razy na PC udalo mi sie "zatkać" MIDI.

#80 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 maja 2011 - 23:02

Jeśli chodzi o maki to z tego co mi wiadomo to wszystkie maki są oparte na podobnych podzespołach czy to Mac mini, MBP, iMac wyróżnia się tu tylko Mac Pro ale to jest komputer do zadań specjalnych i widać Apple doskonale zdaje sprawę z tego faktu i traktuje tą serie bardzo poważnie. Jeśli chodzi o rozbudowę to nie ma się co oszukiwać Mac mini, MBP, iMac nie dają dużego pola do popisu w tej kwestii możemy dołożyć ramu oraz wymienić dysk, ewentualnie wymontować napęd i wstawić drugi dysk, a reszta to tylko interfejsy zewnętrzne. Jedynym komputerem w którym możemy trochę poszaleć tak jak wcześniej Mac Pro z tych samych względów co wyżej. @ksamus Ab. nie zależnie od wersji to piórko w porównaniu do Lodzia. Porównując np. Ab. Live i Lodzia w Express to AB. Live chodzi tak jak by wogóle nie obciążał systemu sprawdzałem ten program bo był dołączany do Focusrite to zainstalowałem sprawdziłem ale jakoś mnie nie zachwycił i nie mogłem się przestawić z Lodzia nie wiedziałem co gdzie i jak i raz dwa wróciłem pokornie do Lodzia, teraz jedynie korzystam z wtyczek, które był w Live pod Lodziem bo niektóre są nawet fajne.

#81 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 17 maja 2011 - 23:11

no mnie chodzi o co innego: dobry np. pogłos, kompresor (w sensie plugin) "waży" dla CPU niby tyle samo, a jednak na L. mozna zapiąć wiecej... no ale Ab nie testowałem (próbowałem, ale jakoś mnie odrzucił, a cierpliwości i czasu mi pewnie zabrakło) L.Pro i Exp nie różnią się jeśli chodzi o obciążenie CPU Odn. komponentów to nie jestem pewien, czy np. kontrolery FW są te same w Mimi, Macbookach. MBP, iMackach...

#82 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 maja 2011 - 23:16

Aha oki już rozumiem fajnie, że wyjaśniłeś. Ja zrozumiałem to w samego DAW. Tak wiem L. Express to cześć L.Studio w tym że razem z tym drugim mamy Qmaster, L.Node, MainStage i WavwBruner. Może prosciej L.Studio to zestaw tych wszystkich programów a L.Express to sam program do kompozycji Co do kontrolerów FW to aż sprawdzę na ifixit.com myślę, że tam chłopaki zadbali o sprawdzenie takich rzeczy.

#83 3_Ohm_Back

3_Ohm_Back
  • 379 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 maja 2011 - 00:07

L.Studio to zestaw tych wszystkich programów a L.Express to sam program do kompozycji

to coś podobnego chyba jak sam Ableton Live a Ableton Suite zawierający zestaw dość istotnych komponentów...

#84 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 19 maja 2011 - 14:41

@kokos racja, ja może jeszcze tylko dodam, że postęp technologiczny na naszej planecie rozwija się w postępie geometrycznym (mniejwięcej)...

---------- Wpis dodano o 15:28 ---------- Poprzedni wpis dodano o 15:28 ----------

@ciki jak zwykle dziękuję za dobre rady, dzięki Tobie dowiedziałem się kilku ciekawych i wartościowych rzeczy

---------- Wpis dodano o 15:29 ---------- Poprzedni wpis dodano o 15:28 ----------

@horyzont dobrze mówisz :>

---------- Wpis dodano o 15:38 ---------- Poprzedni wpis dodano o 15:29 ----------

@ksamus znasz jakiś inny intrument (tak od 4000-6000zl) SW/HW który brzmiałby podobnie jak (analogowy) Virus, który mógłbym podpiąc jakoś do karty FireWire na iMac i mógł go w 100% kontrolować w Logicu9 przez MIDI (wiesz układać melodie oraz mieć kontrolę nad tymi wszystkimi suwakami w automatyzacji myszką), chodzi mi poprostu o dobre brzmienie instrumentu (nie jak typowy software), którego mógłbym automatyzować i układać melodie klockami w L.(czyli jako wtyczkę) widzę w opisie, że masz UAD2... WOW :>

---------- Wpis dodano o 15:41 ---------- Poprzedni wpis dodano o 15:38 ----------

to ja pisałem wcześniej, że nie można kontrolować suwaków Virusa przez MIDI, a jeśli nawet można to słyszałem, że i tak są z tym problemy...

#85 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 19 maja 2011 - 19:12

Nie ma zadnych problemow z kontrolą vir. przez MIDI. Mam vir. i kilka innych instr. Zarowno analogowych jak i cyfrowych. Nie mam natomiast problemow z ich kontrola przez MIDI. MIDI to standardowy protokoł, więc jeśli będziesz mial z tym problem, to nie ma znaczenia jaki instrument.... Virus nie brzmi jak analogowy. Brzmi jak 100% cyfrowy. Co nie znaczy , że gorzej. Więc nie wiem , co ci napisac. jest kilka fajnych syntezatorow: Kurzweil, waldorf, korg, ....duuużo tego. Słaba informacja dla Ciebie, ż dużo że bardzo fajnego sprzetu występuje już TYLKO w postaci "second hand". Jeśli chcesz natomiast wykorzystywać jakiś "HW" jako wtyczke (tzn. korzystac z SW edutora w postaci VST/AU)- musisz polubic slowo "problem". Poza tym nie masz zbyt wielkiego wyboru poza virusem TI. A swoja droga nie rozumiem, czemu mam zewn. instr. traktować jako wtyczke. Po to jest HW, że ma galki i można kręcic nimi zamiast myszką. L. zarejestruje każdą zmiane każdego parametru. Co więcej jak ukręcisz fajną barwę i nie chce Ci sie jej zapisywac w pamieci instr. to robisz "midi dump" i masz już ja zapisana w L.

#86 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 30 maja 2011 - 07:42

@ksamus OK, dzięki za odpowiedź... czyli z tego co mówisz wynika, że przynajmniej większość instrumentów HW może być zarówno przydatna jak i kłopotliwa, jeśli chodzi o współpracę z DAW... mówiąc "kłopotliwy" mam na myśli stwierdzenie tj. "w zależności od oczekiwań" :) Dziękuję za kolejną porcję wiedzy, z której zapewne skorzystam!

Nie było mnie trochę, bo postanowiłem zagłębić się jeszcze bardziej w poszukiwania tego czego chcę. Przy okazji postanowiłem zrobić remont podłogi w pokoju, ściany i sufit już są :> Został jeszcze dół, ktoś go musi skuć i myślę jaką podłogę położyć... ale do rzeczy
od ostatniego tygodnia codziennie spędzam wiele godzin na owe poszukiwania... i chyba wreszcie wiem już jak nazwać to czego chcę.

Szukam karty z Dynamiką minimum 112 dB. Focusrite DSP ma tylko 105 dB więc chyba odpada...

@ciki sporo czasu zajęło mi zdobywanie podstawowych informacji na temat RME. Najlepszym rozwiązaniem dla mnie jak narazie jest RME Baby Face. Jest przez USB, brzmi dobrze i ma dobrą dynamikę. Jednak i tutaj pojawiąją się problemy:


---------- Wpis dodano o 08:42 ---------- Poprzedni wpis dodano o 08:35 ----------

Teraz myśle o Apogee Duet2, z logic9 na iMacu współpracowałaby dobrze ale nie ma MIDI :(

#87 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 30 maja 2011 - 19:09

to sobie kup oddzielny interfejs midi za 300-500 zł

#88 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 30 maja 2011 - 19:50

Taniej nawet Roland / Edirol (Cakewalk) UM-1G interface MIDI USB - porwnaj ceny, zobacz opinie i recenzje

#89 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 30 maja 2011 - 20:05

@ nowe.. "czyli z tego co mówisz wynika, że przynajmniej większość instrumentów HW może być zarówno przydatna jak i kłopotliwa," niezupelnie: przy HW ( w porownaniu do SW) kłopotem może byc tylko nieumiejetność/ nieznajomość obslugi. Warto natomiast zastanowić się jaki typ brzmień Ci pasuje. Nie ma albo SW albo HW. Nie podrobisz SW brzmienia virusa. waldorfa, kurzweila. Tak jak na ŻADNYM HW nie ukręcisz tego co potrafi NI Absynth albo logicowy Sculpture....

#90 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 maja 2011 - 09:18

@nowe studio Ok poddaje się tu mnie masz...hehe ;) Wywołałeś temat ehh ;) A więc tak bitwa miedzy Duet 2 vs Babyface trwa nadal, wojna miedzy Apogee vs RME trwa nadal zwycięzcy nie ma i nie będzie do półki obie firmy będą wydawać tak znakomite produkty. Jeśli miał bym coś polecać z tej dwójki to nie polecę Ci nic ponieważ. Sam mam podobny dylemat. Było o tym pisane, ale tak za Apogee na pewno przemawiają znakomite preampy, niesamowita jakość dźwięku, duża dynamika (ta odczuwalna słyszalna a nie ta w cyferkach). Jeśli chodzi o RME to ilość IN/OUT i chyba tak na prawdę wszystko to co przemawia na za Apogee. Ja jestem odrobinę bliżej, ale to odrobinę bliżej do Apogee ale to tylko dlatego, że korzystam do tej pory z One i tylko dlatego a RME tylko słyszałem nie testowałem. Oba klocki są świetne i warte uwagi tyle. :)

#91 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 31 maja 2011 - 12:57

@ksamus OK, chyba już wiem o co Ci chodzi, wybacz jeśli coś mówię nie jasno. Miło, że dodajesz chociaż jeden mały pozytywny plusik dla brzmienia software. Odnośnie interfejsu midi, wspaniały pomysł! hah :> Dzięki wam wiem już co mam kupić! Duet2 to moja nowa miłość:D Jestem pewien na 99%, że na nowym iMacu + logic9, ta karta będzie się komponowała idealnie. W końcu duet2 stworzone jest przede wszystkim dla Maca i Logic. No i do tego interfejs midi a wszystko pod USB. Apropo Cubase, miałeś rację, że Logic jest lepszy, teraz to dopiero widzę. Po prostu Logic wygląda niepozornie dla oczu przyzwyczajonych do widoku Cubase. Dopiero jak się wciśnie przycisk automation, Logic nabiera bardziej Cubasowego wyglądu, lecz ma jeszcze więcej funkcji i rzeczywiście brzmi lepiej. No więc celuję w Apogee Duet2, muszę jeszcze sprawdzić tylko 1rzecz: dynamika. Za cholerę nie mogę znaleść nigdzie informacji na ten temat. Duet1 ma 114 dB, a w Duet2 jak narazie nikt nic nie mówi, jeśli ktoś wie to proszę o jakieś informacje. Wiem, że są lepsze przetworniki, karta może pracować w 24bitach przy 192 kHz natomiast muszę być pewien, czy nie zmniejszyli tej dynamiki. @kokos dzięki! Sprawdzam :))))




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych