Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Pierwszy MacBook - pierwszy problem - martwe piksele


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
138 odpowiedzi w tym temacie

#76 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 14 marca 2011 - 22:07

Witam,
Też mam nowego Maca Pro 13 i po kilku dniach wyskoczył jeden czerwony pixel. Jak zobaczyłem go to się zaśmiałem bo w iPadzie też miałem takiego czerwonego (iPad został wymieniony w Anglii na nowy wolny od wady). Kilka dni temu kupiłem sobie iPoda Touch 4g, okazało się, że światło idzie na boki (iPod pojechał do iSurce i jutro nowego odbieram) Swojego Maca kupiłem w Komputroniku, tam dają 7 dni na sprawdzenie sprzętu, więc teoretycznie mogę oddać sprzęt. Ale zastanawiam się, bo stracę czas a mogę dostać nowego z nowym stuck pixelem.
ps. w BlackBerry 9700 też mam jednego stuck pixela


to masz pecha. Ja jeszcze nigdy nie miałem problemów z "bad pixelami" a miałem trochę sprzętu...
Jedynie plamy w iMacu ale tego nie liczę :)

#77 Tomek28ST

Tomek28ST
  • 168 postów
  • SkądGorzów Wlkp., PL

Napisano 14 marca 2011 - 22:40

iCrX - ale IMO nie popadajmy w skrajności jednak. Bo czy sprzedawca uprzedził, żeby nie wkładać go do włączonego piekarnika, albo do wanny z wodą?

Gdyby tak zrobił to uszkodzenie wynikałoby z niewłaściwego użytkowania, a tu rozchodzi się o problem z matrycą, która jest wadliwa i nieważne czy norma przewiduje 3 czy 7 takich pikseli. Dla mnie taka matryca jest jest matrycą wadliwą.
Ale jeśli już producent wypuszcza komputery z taką matrycą powinien umieszczać napis wielkości tych z paczek papierosów (Uwaga kupujesz produkt wadliwy)
To tak jakby do mieszkania kupić komplet okien i na każdym z nich mieć kilka małych odprysków i odmówić klientowi wymiany sugerując, że nie mają one żadnego wpływy na ich użytkowanie.
Koledze ".mazur" proponuję zasięgnąć opinii jakiegoś radcy prawnego bo ja bym nie odpuścił.

#78 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 marca 2011 - 23:12

przepraszam, ale czy sprzedawca uprzedził jakie jest właściwe użytkowanie?
dla mnie produkt jest wadliwy, bo nie jest wodoodporny. ot tak sobie wymyśliłem.

matryca nie jest wadliwa, jeżeli mieści się w normach swojej klasy. to naprawdę nie jest trudne.
osobiste odczucia to jest zupełnie inna sprawa.

oczywiście na podstawie tych odczuć mógł nie kupić sprzętu, który powinien mieć prawo sprawdzić i uruchomić przed zakupem.

#79 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 14 marca 2011 - 23:52

Obowiązkiem sprzedawcy jest przede wszystkim prezentacja i sprzedaż towaru. Te normy odnośnie martwych pixeli są jedynie ważne dla serwisu - mówią ni mniej ni więcej czy matryca podlega wymianie - więc klasy i inne cuda na kiju nijak się mają przy samej sprzedaży. W opisanym tutaj przypadku ten Mac miał ewidentną wadę użytkową (wadliwą matrycę) uniemożliwiającą komfortowe użytkowanie komputera - wszystko jest wyjaśnione w poście 11. Cały problem leży teraz w udowodnieniu sprzedawcy jego błędu (świadomego lub nie) lub stosowania nieuczciwych praktyk sprzedaży przez salon. Ten przypadek - to trochę tak jakby sprzedać korespondencyjnie klientowi samochód, po czym okazałoby się iż ma tylko dwa koła, a następnie wmawiać mu iż nie jest to wada, tylko mieści się to w normach danej klasy samochodu. No bez jaj kolego.

#80 m@rcinek

m@rcinek
  • 378 postów

Napisano 14 marca 2011 - 23:56

Nie dość, że Cię 'okradają' w iSpot, to jezcze takie numery. Trzeba było od razu odstąpić od umowy i zamówić online. Bezproblemowo.

#81 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2011 - 00:04

a mieści się? no więc bez jaj kolego. jak auto będzie miało większą emisję spalin niż jakieś tam inne (nawet ten sam model), ale nadal mieszczące się w normie - to nikt ci nie powie, że masz wadę i musisz to naprawić, prawda? Nadal będziesz mógł nim jeździć. powtarzam po raz n+1 - kupujący powinien mieć prawo obejrzeć i uruchomić sprzęt przed zakupem oraz jeżeli coś mu się nie spodoba - móc z zakupu zrezygnować. w momencie sprzedaży - oczywiście, że się nie mają, bo nikt mnie nie zmusi przecież do zakupu. ale jeżeli sprzęt mieści się w swoich normach to raczej trudno zarzucić mu, że jest wadliwy, prawda?

#82 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 15 marca 2011 - 00:05

Nie "online" tylko zawsze "live" - pomacać, popatrzeć itd. . Jak nie chcą tego umożliwić, zmienić sklep. W opisanym przypadku rzeczywiście - natychmiast odstąpić od umowy. Jeśli wada nie jest uciążliwa, żądać upustu cenowego, a nie jak za PRL - B.I.S. :).
No i @Roberto chyba nie wie (lub udaje że nie wie) iż istnieje coś takiego jak norma wykonania. Produkt z nią niezgodny z natury rzeczy jest uznawany za wadliwy i nikt nie musi nikomu nic mówić w tej kwestii :) - no chyba że dziecku. Wada to wada.

#83 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2011 - 00:09

w przypadku online nie jest tak, że brak możliwości sprawdzenia przed zakupem jest rekompensowany możliwością zwrócenia sprzętu w jakimś tam czasie (10 dni)?

#84 m@rcinek

m@rcinek
  • 378 postów

Napisano 15 marca 2011 - 00:16

Jest taka możliwość, bez podania przyczyny. Oczywiście sprzęt nie używany, w pudełki itp.

#85 Tomek28ST

Tomek28ST
  • 168 postów
  • SkądGorzów Wlkp., PL

Napisano 15 marca 2011 - 00:20

przepraszam, ale czy sprzedawca uprzedził jakie jest właściwe użytkowanie?
dla mnie produkt jest wadliwy, bo nie jest wodoodporny. ot tak sobie wymyśliłem.

Naprawdę nie jestem w stanie Cię zrozumieć. Gdybyś miał do wyboru miedzy wadliwa matryca (w moim odczuciu), a faktycznie taka bez wad, to która byś wybrał? Jeśli ta bez wad to napisz mi proszę dlaczego? Tylko nie pisz " bo tak"
Doskonale wiem co to jest standard ISO jak i to, ze producent dopuszcza określona ilośc tych bad pikseli, ale dla mnie i mogę śmiało napisać dla każdego użytkownika, który kupił taki produkt, nie wiedząc o tym (z pominięciem Ciebie) uznalby to za wadę i domagał się wymiany.

#86 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 15 marca 2011 - 00:26

Ale według niego niekoniecznie jest to wada, gdyż jak już napisał: "matryca nie jest wadliwa, jeżeli mieści się w normach swojej klasy". Więc jeśli będzie to nawet 5 bad/dead pixeli - wszystko będzie OK.

#87 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 15 marca 2011 - 00:38

Jest taka możliwość, bez podania przyczyny. Oczywiście sprzęt nie używany, w pudełki itp.


Oczywiście może być rozpakowany i normalnie używany.

#88 margiel

margiel
  • 637 postów

Napisano 15 marca 2011 - 01:01

@mazur pozostaje Ci chyba teraz tylko czekac az pojawia sie nowe badpixele i to w takiej ilosci, aby przekroczylo to te ich smieszne normy, a nastepnie liczyc na wymiane ekranu.

#89 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2011 - 01:36

Tomek28ST - gdybym miał wybór oczywiście wybrałbym lepszy sprzęt. dlaczego? bo jest lepszy (ekhm, ba? z definicji). tylko co to zmienia?
No niestety, ale niewiedza jest tutaj marnym wytłumaczeniem.

madmax332 - niestety, nie wg. mnie, bo to nie ja to ustalam, tylko wg. norm. gdybym ja to (jako klient) ustalał, to oczywiście granicą byłoby dla mnie 0. Ale to nie ja o tym decyduję i wpływu na to nie mam.

chodzi mi tylko o to, że (IMO?) nie można nazywać tego wadliwą matrycą, skoro spełnia swoje wszystkie normy.
jakby nie spełniała - zostałby sprzęt wymieniony.

fakt, że nie mógł go sprawdzić przed zakupem to już osobna kwestia i to jest IMO podstawa reklamacji.

#90 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 15 marca 2011 - 12:24

Ale o czym ty piszesz ? Te normy o których mówisz są przeznaczone tylko i wyłącznie dla serwisów i klient w chwili zakupu nie musi o nich wiedzieć (chyba iż jest o tym stosowny zapis w karcie gwarancyjnej). Dowiaduje się dopiero kiedy wada w postaci bad/dead pixeli wystąpi w trakcie użytkowania sprzętu (np. w okresie gwarancji) i zachodzi potrzeba jego reklamacji. W chwili zakupu jest to wada użytkowa matrycy i klient ma prawo sprawdzić czy jakiekolwiek wady i niedomagania sprzętu występują. Jesli coś takiego ma wtedy miejsce - sprzęt nie odpowiada normom użytkowym. Jest to wtedy mówiąc krótko bubel, niedoróbka. Producent może sobie wtedy normy serwisowe najogólniej mówiąc wsadzić gdzie tylko chce.

#91 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2011 - 13:31

jasne, że ma prawo to zrobić w chwili zakupu (a raczej przed). po zakupie - to już po ptokach, to już podczas użytkowania. tylko tutaj nie umożliwiono klientowi tego.

#92 pisar

pisar
  • 140 postów
  • Skąd666

Napisano 15 marca 2011 - 14:12

Jak to czytam to aż nóż otwiera się w kieszeni. To, że uparł się sprzedawca, że nie wolno otwierać i sprawdzać sprzętu jak dla mnie śmierdzi wałkiem z jego strony. Ja bym tam wjechał na pełnej prędkości chyba, więc podziwiam twoje opanowanie i jednocześnie bardzo Ci współczuję.

#93 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 16 marca 2011 - 17:36

Po wystąpieniu czerwonego pixela w moim MacBooku zrobiłem kopie zapasową, pokasowałem programy i zawiozłem sprzęt do Komputroniku w ramach 7 dni na sprawdzenie sprzętu (bardzo ciężko było mi oddawać MacBooka !). Do soboty będę miał nowy sprzęt wolny od wady. Wszystko odbywa się tam w pełnej kulturze ze zrozumieniem dla klienta. Na marginesie ostatnio kupiłem u nich też 2 x HP 4720s w tym jeden miał wadliwy włącznik-wymiana na nowy zajęła tyle ile wynosi dowóz sprzętu kurierem z centrali sklepu.

#94 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 16 marca 2011 - 18:07

pixle /jak mawi jeden ze sprzedawców pewnego sklepu spod znaku V/ , te złe pixle ;) to zmora nie tylko Apple. Niestety w moim SONY 46" LEDTV swieci taki jeden sobie na niebiesko. Własnie jestem na etapie szukania gwarancji celem zgłoszenia usterki... Tak wiec nie tylko Apple ma z tym problemy:(, przy masowej produkcji juz tak jest, błedy i wady na duza skale.

#95 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 16 marca 2011 - 18:19

Na 46'' widać go chyba tylko z bliska?

#96 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 16 marca 2011 - 19:15

swieci na niebiesko jak diabli przy ciemnych scenach Mozna "zapomniec " ale czasem jest denerwujace. Ale jak widac nie tylko Apple ma z tym problem, generalnie tematem jest to, ze jak dla mnie sprzedawca ie dał mozliwosci sprawdzenia sprzetu przed zapłaceniem. A jak w srodku byla by cegła? Kto uwierzy kupujacemu??? Cos nie tak z tym kupowaniem w ciemno.

#97 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 16 marca 2011 - 20:06

Ja mam plazme 42 i duszka :) Ale chyba też zmienię na LCD na ledach.

#98 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 16 marca 2011 - 21:35

Może ale nie musi pomóc: JScreenFix - Fix stuck pixels and screen burn-in

#99 Marucins

Marucins
  • 861 postów

Napisano 17 marca 2011 - 16:43

Dobry, nie dawaj się .mazur

Nie poddawaj się, polityka Apple to jedno a prawo Polskie to drugie.

Chciałeś sprawdzić sprzęt przed zakupem, nie pozwolono ci - już na wstępie złamali prawo. Dalej jest coraz gorzej :) Co za ludzie, co za sklepy!

#100 margiel

margiel
  • 637 postów

Napisano 17 marca 2011 - 17:08

To, że uparł się sprzedawca, że nie wolno otwierać i sprawdzać sprzętu jak dla mnie śmierdzi wałkiem z jego strony.

Kilka dni temu pytalem w iSpocie w Krakowie wlasnie o to - czy jesli kupie MBP to czy moge go sprawdzic na miejscu przed zakupem. Powiedzieli, ze nie i koniec. Moga mi sprzedac jakiegos z wystawy bo moge go sobie posprawdzac.
Taa, napewno u nich kupie...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych