Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Pierwszy MacBook - pierwszy problem - martwe piksele


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
138 odpowiedzi w tym temacie

#26 adredy

adredy
  • 450 postów

Napisano 09 marca 2011 - 10:51

Standard to 0 i ma monitorze powinno być tyle samo jest to defekt i powinien być usuwany zresztą apple nie produkuje tych matryc tylko lg czy samsung tego nie wiem a takie lg daje z tego co pamiętam miesiąc czasu na przetestowanie monitora jak wyjdzie 1 bad pixel lub sub pixel monitor jest wymieniany także jeśli przykładowo apple ma matryce lg które powinny być wymieniane w tym okresie to apple po prostu klienta ma w du... No ale ludzie godzą się na standard iluś tam ded pixeli to i interes się kreci.

#27 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 marca 2011 - 11:01

ludzie kupują sprzęt o danej klasie, więc się godzą.

#28 adredy

adredy
  • 450 postów

Napisano 09 marca 2011 - 11:07

No ale taki MacBook za te 11000 to już jest chyba taka klasa która nie powinna dopuszczać bad pixeli no ale jak widać jest inaczej.

#29 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 marca 2011 - 11:19

standard wyraźnie określa co i jak. matryce w produktach apple nie należą do I klasy (w której nie są dopuszczane żadne bad pixele wg. standardu). tyle. zdaje się, że w ogóle nie orientujesz się w temacie.

#30 chris.zurada

chris.zurada
  • 3 977 postów
  • SkądTychy, Poland

Napisano 09 marca 2011 - 14:16

No ale taki MacBook za te 11000 to już jest chyba taka klasa która nie powinna dopuszczać bad pixeli no ale jak widać jest inaczej.


Pro jest tylko w nazwie...

#31 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 09 marca 2011 - 14:37

...i w cenie;) (jeżeli mówimy o wersjach 15 i 17)

#32 pukko

pukko
  • 229 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 09 marca 2011 - 18:44

Trzeba pilnować sprzedawców, bo oni zawsze liczą że jakoś spławią klienta.

#33 bar-trek

bar-trek
  • 6 156 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 09 marca 2011 - 20:01

wiesz co ".mazur"? Szczerze Ci współczuję, bo kupiłeś nowy komputer, za pewnie nie małą sumę i zostałeś obsłużony jak... nie powiem co... Do tego ktoś robi problemy z reklamacją, gdzie moim zdaniem w tej sytuacji nie powinno być żadnej dyskusji z Tobą [klientem] tylko dać Ci nowy komputer z "półki" i przeprosić. Chyba dostałbym szału na Twoim miejscu.

#34 cizu

cizu
  • 943 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 marca 2011 - 20:23

Polecam przeczytać:

About LCD display pixel anomalies for Apple products released before 2010
About LCD display pixel anomalies for Apple products released in 2010 and later

#35 .mazur

.mazur
  • 20 postów

Napisano 10 marca 2011 - 16:50

Fajnie, że o tym piszą ale to nie zmienia faktu, że towar jest niezgodny z opisem i że zostało złamana prawo konsumenta do przetestowania towaru przed zakupem. Jak już wcześniej pisałem nie chodzi tutaj o gwarancję a o niezgodność towaru z opisem.

---------- Wpis dodano o 16:50 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:48 ----------

Też tak myślę, a tak ta sprawa jest naprawdę przykra. Muszę tylko tracić czas i na dodatek zraziłem się już przy pierwszym produkcie Apple...

#36 radek96

radek96
  • 758 postów

Napisano 11 marca 2011 - 00:22

Spróbuj zadać pytanie na forumprawne może coś wymyślą.

#37 margiel

margiel
  • 637 postów

Napisano 11 marca 2011 - 00:44

Jak tak czytam wypowiedzi niektorych osob, to az przykro sie robi. To przejaw jakiejs chorej "wiary" w swiete Apple. Tlumaczenie, ze norma dopuszcza iles tam bad pix jest dla mnie smieszne. Planuje za jakis czas przesiasc sie z Vaio na MBP 17", ale jak czytam te teksty, ze mam sie zgodzic na to, ze wydam 11 K na nowy sprzet i jak beda bad pix to mam zamknac morde i cierpiec bo dostapilem zaszczytu posiadania kompa od Apple, to mi sie cofa a chec zakupu MBP przechodzi mi automatycznie.

#38 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 11 marca 2011 - 01:00

http://www.uokik.gov...konsumencka.php
http://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php
http://www.federacja...es.php?topic=10

#39 bar-trek

bar-trek
  • 6 156 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 11 marca 2011 - 09:03

wydam 11 K na nowy sprzet i jak beda bad pix to mam zamknac morde i cierpiec bo dostapilem zaszczytu posiadania kompa od Apple


powinieneś się jeszcze cieszyć, że tylko matryca jest walnięta! :lol:

#40 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 marca 2011 - 09:46

Pracuje w sklepie RTV i również sprzedajemy laptopy apple i nie tylko. Niestety w tej sytuacji, którą opisujesz .mazur ciężko abyś załatwił tą sprawę. Niestety sklep nie ma obowiązku Ci wymienić towaru, to zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sklepu. Jeśli chodzi o serwis apple to podobnie nic u nich nie załatwisz bo kilka wypalonych pikseli mieści się niestety w normie. Nie zazdroszczę Ci takiej sytuacji. Jedynie co musisz jakoś żyć z tym, albo napisać prośbę o wymianie do działu obsługi klienta ispotu. To wszystko co możesz zrobić w tej sprawie. Pozdrawiam i życzę udanego załatwienia sprawy.

#41 Muzi01

Muzi01
  • 88 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 11 marca 2011 - 10:20

Niestety sklep nie ma obowiązku Ci wymienić towaru, to zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sklepu

ja uważam , że w tym wypadku sklep nie dostosował się do przepisów ( nie pozwolił skontrolować kupowanego sprzętu przed dokonaniem zakupu )
"Na sprzedawcy ciąży także obowiązek zapewnienia w miejscu sprzedaży warunków umożliwiających dokonanie wyboru towaru i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów."

więc całą sprawę bym zgłosił do UOKiK i ewentualnie wystąpiłbym na drogę prawną

#42 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 marca 2011 - 10:25

Muzi01 zgadza się, ale to będzie walka z wiatrakami. Sklep się wymiga, po prostu wyprą się tego, że nie pozwolili klientowi sprawdzić przed zakupem towaru. Powiedzą, że klient o to nie prosił. Słowo przeciwko słowu, ale życzę powodzenia oczywiście.

#43 .mazur

.mazur
  • 20 postów

Napisano 11 marca 2011 - 10:45

Zamierzam zgłosić sprawę do UOKiK a jeżeli to nie pomoże wystąpić na drogę sądową. Mam też świadków, bo poza mną przy całej sytuacji zakupu była moja żona i drugi sprzedawca. Wątpię, żeby ktoś chciał kłamać przed sądem, jeżeli dojdzie do takiej sytuacji. Na razie czekam na odpowiedź na moją reklamację.

#44 margiel

margiel
  • 637 postów

Napisano 11 marca 2011 - 10:45

Taka nauczka na przyszlosc z tego wychodzi: "jesli kupujesz sprzet Apple - nagrywaj rozmowy ze sprzedawca i miej ze soba conajmniej dwoch zaprzysiezonych swiadkow transakcji..."

#45 .mazur

.mazur
  • 20 postów

Napisano 11 marca 2011 - 11:08

No niestety, ale na to wychodzi :(

#46 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 marca 2011 - 11:13

wywal "apple" z tego zdania i będzie miało więcej sensu. albo "jak odmawiają ci twoich praw - nie kupuj u nich"

#47 margiel

margiel
  • 637 postów

Napisano 11 marca 2011 - 11:19

wywal "apple" z tego zdania i będzie miało więcej sensu.
albo "jak odmawiają ci twoich praw - nie kupuj u nich"


Nazwy firmy Apple uzylem poniekad prowokacyjne, jednak gdyby sie zastanowic... mialem w zyciu juz duzo laptopow i monitorow LCD (zaden jednak od Apple - nie liczac iPhonow i iPada) i _nigdy_ nie mialem zadnego martwego pixela. Fakt - nie byl to sprzet za 10K lub wiecej, ale moze tymbardziej wlasnie jest to smieszne a zarazem tragiczne. Jesli kupie sobie monitor za 700 zl i beda tam martwe pixele to najwyzej schowam go w koszu, ale jak wydam kupe tysiecy na MBP to juz tak latwo nie bedzie. Historie tego typu na serio mocno zniechecaja, a bardzo szkoda, bo jak zapewne wszyscy wiemy, ze sprzet Aplle uzytkuje sie rewelacyjnie.

#48 IPablus

IPablus
  • 93 postów

Napisano 11 marca 2011 - 11:21

Pracuje w sklepie RTV i również sprzedajemy laptopy apple i nie tylko. Niestety w tej sytuacji, którą opisujesz .mazur ciężko abyś załatwił tą sprawę. Niestety sklep nie ma obowiązku Ci wymienić towaru, to zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sklepu. Jeśli chodzi o serwis apple to podobnie nic u nich nie załatwisz bo kilka wypalonych pikseli mieści się niestety w normie. Nie zazdroszczę Ci takiej sytuacji. Jedynie co musisz jakoś żyć z tym, albo napisać prośbę o wymianie do działu obsługi klienta ispotu. To wszystko co możesz zrobić w tej sprawie. Pozdrawiam i życzę udanego załatwienia sprawy.


Effe to jest bardzo ciekawe co napisałeś. Czy możesz powiedzieć w jakim sklepie pracujesz?

#49 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 marca 2011 - 11:22

Żona to żaden świadek, nie liczy się w sądzie. Inna sprawa drugi sprzedawca, ale na 100% się wyprze. W sądzie też im nic nie udowodnisz niestety, wg mnie przechlapana sprawa i koszta sądowe i problemy. Radzę Ci napisać list to działu obsługi klienta sklepu i napisać dokładnie jak było, prosząc o wymianę na nowy sprzęt. Z doświadczenia wiem, że siłą i krzykami niczego nie załatwisz. IPablus tego niestety zdradzić nie mogę :)

#50 IPablus

IPablus
  • 93 postów

Napisano 11 marca 2011 - 12:03

Żona to żaden świadek, nie liczy się w sądzie. Inna sprawa drugi sprzedawca, ale na 100% się wyprze. W sądzie też im nic nie udowodnisz niestety, wg mnie przechlapana sprawa i koszta sądowe i problemy.

Radzę Ci napisać list to działu obsługi klienta sklepu i napisać dokładnie jak było, prosząc o wymianę na nowy sprzęt. Z doświadczenia wiem, że siłą i krzykami niczego nie załatwisz.

IPablus tego niestety zdradzić nie mogę :)


Effe dlaczego uważasz, że żona nie może zeznawać? A sprzedawca w razie złożenia pozwu i powołania go na świadka będzie zeznawać pod przysięgą, więc powołanie go jest jak najbardziej celowe.

Ale do rzeczy. Mazur czy iSpot odpowiedział na twoją korespondencję w sprawie reklamacji? Jeśli tak to jaka to była odpowiedź.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych