
DPD okradł paczkę do mnie co mogę zrobić HELP!!!
#26
Napisano 21 czerwca 2010 - 09:11
#27
Napisano 21 czerwca 2010 - 09:18
Doręczanie przesyłek oraz postępowanie z przesyłkami niedoręczonymi.
przesyłki są doręczane do Odbiorcy, na adres podany przez Klienta ale niekoniecznie bezpośrednio do rąk Odbiorcy wskazanego na przesyłce.
Jeśli podpisujesz list przewozowy akceptujesz postanowienia regulaminu. Koniec kropka.
Jeszcze odnośnie ubezpieczenia
Odpowiedzialność DHL w odniesieniu do każdej przewożonej przesyłki,
z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w punktach 7 – 11 niniejszych Ogólnych Warunków, jest ograniczona do aktualnej wartości przesyłki i nie może przekroczyć większej z następujących równowartości: 100 USD albo 20 USD za kilogram (9,07 USD za funt) - dla przesyłek przewożonych drogą powietrzną lub innym rodzajem transportu, wyłączając transport drogowy albo 10 USD za kilogram (4,54 USD za funt) - dla przesyłek przewożonych transportem drogowym (wyłączając Stany Zjednoczone). Powyższe ograniczenia odpowiedzialności nie mają zastosowania
w przypadku winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa ze strony DHL Klientowi przysługuje jedno roszczenie w odniesieniu do jednej przesyłki. Zaspokojenie roszczenia według zasad opisanych wyżej jest równoznaczne z pełnym i ostatecznym zaspokojeniem wszelkich roszczeń związanych z daną przesyłką. Jeżeli Klient uzna powyższe limity odpowiedzialności za niewystarczające, powinien zadeklarować rzeczywistą wartość przesyłki oraz wykupić ubezpieczenie, o którym mowa w punkcie 8 (Ubezpieczenie przesyłek) lub zawrzeć we własnym zakresie umowę ubezpieczenia. W przeciwnym wypadku Klient ponosi wszelkie ryzyko zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki.
#28
Napisano 21 czerwca 2010 - 09:21
#29
Napisano 21 czerwca 2010 - 09:28
bzudra, kurier nie dostarczył paczki pod podany adres, tylko pod adres sąsiada, czego nie mógł zrobić i dobrze o tym wiedział.To jest wycinek z regulaminu DHL
Doręczanie przesyłek oraz postępowanie z przesyłkami niedoręczonymi.
przesyłki są doręczane do Odbiorcy, na adres podany przez Klienta ale niekoniecznie bezpośrednio do rąk Odbiorcy wskazanego na przesyłce.
Jeśli podpisujesz list przewozowy akceptujesz postanowienia regulaminu. Koniec kropka.
#30
Napisano 21 czerwca 2010 - 09:32


#31
Napisano 21 czerwca 2010 - 09:37

#32
Napisano 21 czerwca 2010 - 09:48
Już o tym pisałem, że to przewoźnik sprawdza czy to co jest w liście przewozowym zgadza się z towarem jaki ma dostarczyć - jak nie ma uwag to zgodnie z art. 65 prawa przewozowego jeżeli przesyłka została przyjęta do przewozu to oni ponoszą odpowiedzialność za to co się z nią dzieje aż do wydania i Ty nie musisz tego udowadniać, że to oni ukradli. To właśnie oni muszą udowodnić, że nie ukradli - art. 65 ust. 1 i 2 prawo przewozowe :
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, nie wywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej. Dowód, że szkoda lub przekroczenie terminu przewozu przesyłki wynikło z jednej z wymienionych okoliczności, ciąży na przewoźniku
#33
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:01


#34
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:14
"Jeszcze co do zawartości. Ja jako kurier mam prawo wiedzieć ( i sprawdzić) co jest w paczce ale nie muszę tego robić" - no jasne, że nie musisz tego robić, ale jeżeli nie zrobisz tego to jesteś w gorszej sytuacji. I np. jak w liście są wymienione telefony, lecz w rzeczywistości są tam cegły lecz Ty tego nie sprawdzasz, to gdy dostarczysz towar i odbiorca zauważy, że są tam cegły to będziesz za to odpowiadał. Możesz nie odpowiadać jeżeli udowodnisz, że nadawca włożył tam cegły, a nie telefony - i wtedy będzie problem, bo przecież podpisałeś list i przyjąłeś do przewozu telefony.
Z mojej strony to koniec, życzę powodzenia

Edit : nie miałem racji pisząc powyżej, że za błędy w liście przewozowym odpowiada przewoźnik,bo taką odpowiedzialność ponosi nadawca.
#35
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:21
#36
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:33
#37
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:34
#38
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:46
#39
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:50
#40
Napisano 21 czerwca 2010 - 10:54
Dlatego może zmieni ktoś nazwe tematu ??
#41
Napisano 21 czerwca 2010 - 11:05
#42
Napisano 21 czerwca 2010 - 11:12
#43
Napisano 21 czerwca 2010 - 11:13
Ważne.DHL czy DPD to mało ważne
DPD zawaliło, a nie DHL.
#44
Napisano 21 czerwca 2010 - 11:16
#45
Napisano 21 czerwca 2010 - 11:36
W każdym razie jak to teraz z tą kobietą załatwić... Ja nic nie straciłem przecież tylko ona te 6000zł.
a przyznam szczerze, że chociaż zrobię wszystko aby jej pomóc to jakoś nie czuję się na siłach robić "składkę" 50/50 czyli ze jesli nic nie wskoramy to ja jej przeleje 3000zł z racji tego ze jestem ok a tak czesto piszą ludzie odnosnie podobnych spraw tylk oze zazwyczaj to bylo 200-300zł a nie 6000... Myślicie ze powinienem? Kurde nie dosc ze problem jak cholera to jeszcze moralnie juz mam kaca bo nie wiem jak postąpić...[COLOR="Silver"]
Są pobraniowe międzynarodowe. UPS C.O.D ( cash on delivery ) maksymalnie równowartość 5000 USD

#46
Napisano 21 czerwca 2010 - 11:55





#47
Napisano 21 czerwca 2010 - 12:00
#48
Napisano 21 czerwca 2010 - 12:00
#49
Napisano 21 czerwca 2010 - 12:11
#50
Napisano 21 czerwca 2010 - 13:57
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych