Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Matryca pękła SAMA! Czy to możliwe w MacBook Pro 15'?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
65 odpowiedzi w tym temacie

#26 vendisse

vendisse
  • 1 190 postów

Napisano 31 maja 2010 - 18:31

Nic sie nie dzieje "samo". Uszkodzenie moglo powstac bez twojej wiedzy, wystarczylo ze sie costam zawieruszylo jak zamknelas kompa to jest nacisk i voila.

#27 agafffia123

agafffia123
  • 17 postów

Napisano 11 czerwca 2010 - 19:20

Na zakończenie tematu, cytuję otrzymaną wiadomość od Apple: (niestety, to było do przewidzenia): "sprawdziliśmy dostarczony komputer. Po konsultacji z działem technicznym firmy Apple musimy odmówić naprawy w ramach rocznej ograniczonej gwarancji Apple. Gwarancja ta nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych. W związku z tym, możemy zaproponować jedynie naprawę pogwarancyjną. Koszt wymiany matrycy z obudową (jest to element wymieniany w całości) to 2779 zł netto". (ha ha) i to by było na tyle w tym temacie... Już nigdy nie kupię Apple! :(

#28 Jotek

Jotek
  • 557 postów

Napisano 11 czerwca 2010 - 21:25

Rownie dobrze mógło się tam znaleźć ziarenko piasku albo czegoś innego, mogł ktoś przypadkiem uderzyć czymkolwiek i nie zauważyć powstałego uszkodzenia, albo co Ci trudno przyznać, sama w ferworze czegośtam, myślami pogrążona gdzieś indziej najnormalniej w świecie pyknęłaś.... niestety często odrzucamy możliwości sprawcze naszej osoby tak skutecznie, że spychamy zdarzenie w niebyt. Oczywiście, mogła też być wada materiałowa. Ale żeby kategorycznie skreślać Apple? Rozumiem rozgoryczenie ale z takimi problemami trzeba się nauczyć radzić. Jak już tu radzono, za ok. 500 zł możesz mieć swojego maczka sprawnego albo pozbawić się przyjemności pracowania/korzystania z tego sprzętu. Postaw się też w sytuacji gwaranta. Może to trudne ale nie niemożliwe. Masz firmę i szyjesz koszule. Po jakimś czasie przychodzi klientka i mówi, ta koszula jest wadliwa, leżała na półce wyprana a rano koło kieszonki jest przecięcie jakby nitki popękały... równiutko i to na pewno nie wina klientki w żadnym razie. Napomknę, że nie chodzi o wartość przedmiotu a zjawisko.

#29 ClassicGOD

ClassicGOD
  • 1 643 postów
  • SkądTychy

Napisano 11 czerwca 2010 - 21:39

Widzialem podobne uszkodzenie na lapku Sony ze szklana matryca - zatrzasnie miedzy klawiatura a matryca i docisniete mala iloscia miejsca w plecaku 3 strony A4 spiete zszywaczem skutecznie wydrazyly wglebienie w matrycy - ktorej nic nie bylo do momentu kiedy wlasciciel nie zaczaol zamykac klapy - wtedy na jego oczach pojawilo sie pekniecie (przypadek znajomego z uczelni) - dlatego ja woze przy dupie mikrofibre i odkad mam MacBooka Pro ze szklanym ekranem przecieram cala dolna obudowe szmatka przed zakonczeniem pracy z laptopem (bo nigdy nie wiadomo jaki farfocel czy inne ziarenko piasku znajdzie sie w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze).

#30 B@rtasMAC

B@rtasMAC
  • 572 postów

Napisano 11 czerwca 2010 - 21:44

dlatego ja woze przy dupie mikrofibre i odkad mam MacBooka Pro ze szklanym ekranem przecieram cala dolna obudowe szmatka przed zakonczeniem pracy z laptopem (bo nigdy nie wiadomo jaki farfocel czy inne ziarenko piasku znajdzie sie w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze).


szczerze, zrozumiale i na temat ;)

pomysł z mikrofibrą nawet dobry, a autorce tematu polecam jednak poszukać na ebay jakiejś szybki, zamówić i ewentualnie poprosić znajomego o wymianę (w sumie ja swoją tylko doklejałem bo mi odpadała, ale było to banalne zadanie)

pozdrawiam



-----edit-----


Można się załamać. Really. Ciekawi mnie jedno: CZY to jest rzeczywiście możliwe, żeby to pękło z jakiejś ukrytej wady....


samo pewnie nic się nie dzieje, mi ciśnienie wzrosło jak wtyczka USB przy moim gwałtownym odkładaniu myszki uderzyła centralnie w szybę, na szczęście nie ma ani śladu... widocznie miałaś jakiegoś pecha lub sama, nawet nieświadomie coś zrobiłaś

#31 Zbig.AppleUser

Zbig.AppleUser
  • 1 327 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 czerwca 2010 - 15:59

Pewnie był defekt szyby. Niestety teraz w Chinach wszystko robią - uszczerbek na jakości i solidności jest duży. Poza tym do takich krajów jak Polska albo Uzbekistan wysyłają egzemplarze z mikro defektami: to się pokrywa nie domyka z jednej strony na pół milimetra, albo z tyłu klapy coś trzeszczy przy lekkim nacisku, to jeszcze coś tam innego itd. W każdej branży jest tak samo.

#32 mikro123

mikro123
  • 1 274 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 czerwca 2010 - 10:47

Tak czytam ten wątek i naprawdę współczuję autorowi. Apple to porządna firma ale wszystkie produkty (Sony, Apple, HP itp. itd.) robione są w Chinach i akurat Ty masz tego nie farta Ja ostatnio kupiłem przejściówkę mini DisplayPort to DVI i sama przestała nagle działać...

#33 b.milewski

b.milewski
  • 4 486 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 19 czerwca 2010 - 12:15

Jak matryca sama z siebie może pęknąć? Nie pojmuje tego. Nic nie dzieje się bez przyczyny....

#34 mekintosz

mekintosz
  • 964 postów

Napisano 19 czerwca 2010 - 12:34

Ale dwie rzeczy - nie matryca, a szyba a to spora roznica. Druga to uproszczenia jezykowe - mowiac sama z siebie, autor nie pisze ze to bylo idealne chemicznie szklo i nagle przez jakas nieznana sile peklo. Chodzi o to ze stalo sie to bez ingerencji usera - ot matryca mogla byc nawet nigdy nie dotykana, winna byla np. zla konstrukcja + np. czynnik srodowiskowy (lub nawet czas, gdyz z bledu konsrukcyjnego szyba byla skazana na smierc). W szkle "samoczynne" pekniecia jak najbardziej sie zdazaja (w sposob opisany jw.), wystarczy tylko zglebic temat ogolnie, a nie w odniesieniu do szyb Apple'a bo google nie wypluje wtedy duzo wynikow. Wiecie czego mi szkoda ? Ze za czasow Pismo i Clamshelli nikomu nic nie pekalo, nie rozlewalo sie, nie przebarwialo, nie wgniatalo, nie piszczalo, nie przegrzewalo, nie lapalo kurzu tam gdzie nie trzeba, nie umieralo smiercia gwaltowna tak szybko...

#35 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 19 czerwca 2010 - 12:35

Dramat, az zaczynam ogladac mojego MBP;) Z drugiej strony matryce "Apple" to nieodgadniona sprawa. Mysle ze wszystko jest z nimi mozliwe.

#36 liroyek

liroyek
  • 530 postów
  • Skądslask

Napisano 30 czerwca 2010 - 21:41

a ja mam punkt na monitorze :) uwazam ze nic mu nie zrobilem itp :) jedyne co mi przychodzi do glowy to wlasnie jakis kabel z myszki lub czegos podbnego, normalnie na srodku mam punkcik jakby igla zrobiony :) dobrze ze matryca nie jest szklana ;) autorce wpolczuje ale naprawde nie zawsze mozna zwalic wszystko na produkt :) ten punkcik mogl byc np z kabla z myszki lub czegos podobnego :) piszesz ze chcialas go wytrzec czyli wczesniej go nie bylo ?? w ciagu roku chybabys go zauwazyla ;)

#37 mikemaj

mikemaj
  • 769 postów
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Napisano 22 lipca 2010 - 00:41

Zdarzają się wadliwe komponenty których kontrola jakości nie jest w stanie wychwycić. Nie przyjmą tego na gwarancji, ponieważ zazwyczaj potłuczenie szkła wymaga ingerencji siły zewnętrznej, a twój przypadek jest bardzo rzadki.

Ale:
DealExtreme: $10.86 Repair Parts Replacement Glossy LCD Screen Cover for Apple 13" Macbook
(Choć nie ręczę za jakość)

+
YouTube - How to Remove the Macbook Unibody Glass LCD Display
YouTube - Macbook Unibody Glass Removal/ LCD Quick Removal

I nowa szyba za 10$ jeśli umiesz wymienić sama.

#38 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 25 lipca 2010 - 23:11

Można się załamać. Really. Ciekawi mnie jedno: CZY to jest rzeczywiście możliwe, żeby to pękło z jakiejś ukrytej wady....


Pęka. I to jest poważna wada tych szyb!
Nie pierwszy raz o tym słyszę.
Szyby to poroniony pomysł.
Ani to eleganckie, ani praktyczne.
Rysują się, pękają, odbijają się na nich klawisze.
Trzeba by się znowu skrzyknąć, jak z pękającymi TopCasami w białych MB.

#39 B@rtasMAC

B@rtasMAC
  • 572 postów

Napisano 25 lipca 2010 - 23:34

Trzeba by się znowu skrzyknąć, jak z pękającymi TopCasami w białych MB.


co masz na myśli?

#40 dvcam

dvcam
  • 1 845 postów
  • SkądLodz

Napisano 26 lipca 2010 - 11:49

Tak czytam ten wątek i naprawdę współczuję autorowi.
Apple to porządna firma ale wszystkie produkty (Sony, Apple, HP itp. itd.) robione są w Chinach i akurat Ty masz tego nie farta
Ja ostatnio kupiłem przejściówkę mini DisplayPort to DVI i sama przestała nagle działać...


Kupiłeś nową w iSpot czy na allegro? Pytam gdyż sam chcę nabyć. Przepraszam za OT.

#41 thms

thms
  • 160 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 lipca 2010 - 07:47

Zdarzają się wadliwe komponenty których kontrola jakości nie jest w stanie wychwycić. Nie przyjmą tego na gwarancji, ponieważ zazwyczaj potłuczenie szkła wymaga ingerencji siły zewnętrznej, a twój przypadek jest bardzo rzadki.

Ale:
DealExtreme: $10.86 Repair Parts Replacement Glossy LCD Screen Cover for Apple 13" Macbook
(Choć nie ręczę za jakość)

+
YouTube - How to Remove the Macbook Unibody Glass LCD Display
YouTube - Macbook Unibody Glass Removal/ LCD Quick Removal

I nowa szyba za 10$ jeśli umiesz wymienić sama.


Moge tylko dodać, ze składalem juz zamowienie w tym sklepie (przejsciowka IDE - CF za 2-3$). Zaplacone przez PayPal, czas oczekiwania ok 2 tygodni. Strona realizuje zamowienia, nie mialem zastrzezen. :)

#42 mikemaj

mikemaj
  • 769 postów
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Napisano 29 lipca 2010 - 09:01

Ja tam już zamawiałem wiele rzeczy, zawsze przychodziły.

#43 huldra

huldra
  • 2 postów

Napisano 09 sierpnia 2010 - 11:58

pęknięta matryca (szybka)

Zawsze zamykalam obudowe do końca, nie da się jej otworzyć za rogi... Facet w Cortlandzie powiedział, ze jeżeli Apple odnotowali na swiecie co najmniej 30, 40 takich przypadków, to wtedy to uznają na gwarancji. Oby. Dalej upieram się, ze to się stało SAMO, mam nadzieje ze jakoś "przeswietlą" tą mini dziurke i dojdą do tego... Oby szczescie mi dopisalo w tym całym nieszczęściu...


Witaj, Jak sytuacja się rozwinęła? Mam dokładnie taką samą sytuację, pewnego dnia po otwarciu mojego Macbooka Pro (13tka) zobaczyłam pionowe pęknięcie matrycy (nie upadł, nie uderzyłam etc.). Stało się to SAMO! W serwisie powiedzieli mi ze samo nie pękło "PEWNIE ZA MOCNO PANI ZAMKNĘŁA" bo jak wiadomo właściciele takich "tanich" laptopów jak macbooki trzaskają "klapami", a i sprzęt znany jest ze swojej niskiej jakości !!! - ze sobie na gorzką ironię pozwolę :( i nie wiem co mam robić, może się zebrać, może my 2 napisałbyśmy maila do apple? może coś by to dało - w imię ich wizerunku... Nadal mam gwarancję i nie uśmiecha mi się płacić za tą naprawę... Czy ktoś już walczył tak z serwisem w Posce? Może w innej sprawie?

#44 EMU

EMU
  • 2 372 postów
  • Płeć:
  • SkądCupertino ;-)

Napisano 09 sierpnia 2010 - 12:43

ja właśnie mam ten sam problem, co prawda z nie moim macbookiem ale z żony VAIO który notabene kupiliśmy 04 sierpnia 2010!!!! Po zamknięciu pokrywy i otworzeniu na drugi dzień ukazała się pęknięta matryca! SERWIS umywa ręce, jutro do nich go wysyłam! Nie było żadnej ingerencji, większego nacisku a matryca pękła! masakra

#45 tomek.w

tomek.w
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 sierpnia 2010 - 16:02

dlatego ja woze przy dupie mikrofibre i odkad mam MacBooka Pro ze szklanym ekranem przecieram cala dolna obudowe szmatka przed zakonczeniem pracy z laptopem


Mowa o części, gdzie jest klawiatura, czy zupełnym spodzie, tj tu: http://i.frazpc.pl/p...ro/IMG_0687.jpg ?

#46 agafffia123

agafffia123
  • 17 postów

Napisano 10 sierpnia 2010 - 12:35

Suma sumarum: Zamówiłam kupiera poprzez stronę MacLife, przyjechał w poniedziałek rano a w środę po południu przywózł mi komputer z powrotem. Naprawdę byłam pod wrażeniem szybkości naprawy. Kontakt z serwisem był bardzo miły i uprzejmy. Zapłaciłam 490 zł za wymianę szyby + 30 kurier. Wszystko byłoby świetnie, ALE ALE ALE: Jak można niedokladnie umyć szybę pod spodem???!!! Pozostały smugi aż na 50% ekranu jak się dobrze przyjrzeć. Pod tym kątem total nieprofesjonalizm. Nie odsyłałam do reklamacji, ale należałoby się. Poza tym nic nie poznać. Ale te smugi.... masakra. Ogólnie jestem zawiedziona całym tym wydarzeniem. Stało mi się to zdaje sie 2,3 tygodnie przed upływem gwarancji no i na przedłużenie gwarancji kasy mi już nie starczyło. Tyle : ( Jeżeli koleżanka "huldra" zdobędzie się na walkę z wiatrakami, chętnie się dołączę... Pozdrawam wszystkich i dzięki za rady i odpowiedzi.

#47 huldra

huldra
  • 2 postów

Napisano 11 sierpnia 2010 - 10:21

Jaki serwis podjął się wymiany samej szybki? Mi powiedzieli że trzeba całość wraz z matrycą wymienić (isourse)... za prawie 3200 brutto... Mam ochotę walczyć z wiatrakami, wkurza mnie ta cała postawa autoryzowanego serwisu, łącznie z opinią "ze oni tak mają". Skontaktuj się ze mną na maila, może razem uda się coś zdziałać ok? a przynajmniej nie będą mogli powiedzieć że nigdy nie spotkali się z takim przypadkiem (huldra75@gmail.com)

#48 agafffia123

agafffia123
  • 17 postów

Napisano 11 sierpnia 2010 - 12:07

Jaki serwis podjął się wymiany samej szybki? (huldra75@gmail.com)

[url]www.maclife.pl[/url] Jest to serwis nieautoryzowany. Pozdrawiam

#49 Jotek

Jotek
  • 557 postów

Napisano 18 sierpnia 2010 - 23:05

o. i mak wrócił do łask. A było rzucać kalumnie na Apple? :-) Niech dobrze służy. A swoją drogą niech Ci Maclife wyczyści tę szybkę, teraz może jakoś przebolejesz ale po dłuższym czasie będzie Cię denerwować. puk, puk. Maclife na lini? Klientka czeka...

#50 m@niek

m@niek
  • 63 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 sierpnia 2010 - 09:31

Przecież Klientka została poinformowana o tym, że szybę chętnie wyczyścimy i naprawimy swój bład. Jednak do tej pory sprzęt nie trafił do nas ...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych