Wraz z poniedziałkową premierą iOS 10.3 deweloperzy otrzymali możliwość odpowiadania na komentarze użytkowników w App Store. Nowa funkcja powinna ułatwić kontakt na linii twórca–konsument i pozytywnie wpłynąć między innymi na czas rozwiązywania ewentualnych problemów z oprogramowaniem.

Apple przedstawiło deweloperom szczegółowe wytyczne dotyczące nowej funkcji. Firma z Cupertino zachęca między innymi do publikowania opisów zmian wprowadzanych przez aktualizacje, dostosowywania swoich odpowiedzi pod odbiorcę oraz nie zwlekania z reakcją na komentarze.

Komentarze użytkowników są publikowane w App Store niemal natychmiastowo. Inaczej sprawa wygląda jednak z odpowiedziami deweloperów. Te muszą być zatwierdzone przez Apple.

Warto na koniec dodać, że do użytkowników, którzy otrzymali odpowiedź na swój komentarz, wysłana zostanie wiadomość email. Co ciekawe, zawiera ona odnośnik, którego kliknięcie pozwoli na dokonanie edycji w zamieszczonej wypowiedzi. Opcja może okazać się przydatna w momencie, gdy deweloper poinformował o wyeliminowaniu błędu, którego obecność wpływała na ocenę konsumenta.