Według informacji opublikowanych przez Bloomberga, Apple pracuje nad nową wersją aplikacji Apple Store. Zostanie do niej zaimplementowany mechanizm rekomendacji produktów, który będzie bazował na historii zakupów użytkownika.

Nowa funkcja będzie przypominała znaną z serwisu Apple Music zakładkę Dla Ciebie, gdzie użytkownicy znajdą produkty, które powinny trafić w założeniu w ich gust i potrzeby. Na ten moment nie wiadomo, jak firmie z Cupertino uda się wdrożyć nową opcję z poszanowaniem prywatności użytkowników. Do tej pory mogli oni jedynie sprawdzić historię swoich zakupów, co miało wyłącznie charakter informacyjny, a nie marketingowy.

Nowa wersja aplikacji Apple Store ma trafić do App Store w ciągu najbliższych kilku tygodni. Warto dodać, że zaimplementowane do niej mechanizmy nie będą pierwszym rozwiązaniem firmy z Cupertino tego typu. Użytkownicy iPodów już w 2008 r. otrzymali bowiem funkcję Genius, która tworzyła spersonalizowane składanki ze zgromadzonej bazy utworów.

Niewykluczone, że implementacja rekomendacji do Apple Store będzie pierwszym krokiem na drodze do wdrożenia podobnego rozwiązania do App Store. Podpowiedzi dotyczące gier i aplikacji, które mogą spodobać się danemu użytkownikowi, byłyby z całą pewnością ciekawą opcją.

Źródło: AppleInsider