Komentarze Bart艂omiej Mazurek Usu艅 wszystkie komentarze

Brydge prezentuje klawiatur臋聽do nowego 10,2-calowego iPada

@MacViolin Liter贸wka wpad艂a, dzi臋ki za czujno艣膰. :)

Mophie Wireless Charging Pad 3in1 - alternatywa dla 艂adowarki AirPower ju偶聽dost臋pna w Apple Store

@Oastry Ale ja bardzo ch臋tnie doda艂bym takie 藕r贸d艂o, gdyby by艂a taka potrzeba. Jasne, je艣li napisa艂bym w tek艣cie, 偶e by艂y doniesienia na temat jej pojawienia si臋 no to wtedy taki link musi by膰. Ale skoro ja do tej informacji dotar艂em ze strony Apple to jaki jest sens? 呕adna informacja zawarta w artykule nie zosta艂a zaczerpni臋ta z tamtej strony, wi臋c nie widz臋 potrzeby, aby linkowa膰 do takiego 藕r贸d艂a. M贸j tekst nie jest ani kopi膮, ani parafraz膮 tekstu z 9to5Mac.

Je艣li nie jeste艣 w stanie powiedzie膰, kt贸re zdania zosta艂y przet艂umaczone z innych artyku艂贸w, no to c贸偶. Nie mamy chyba o czym rozmawia膰. Je艣li ocen臋 kogo艣 wysuwasz na podstawie "bo pojawi艂 si臋 gdzie艣 inny artyku艂", no to trudno. Jako艣聽musz臋 z tym 偶y膰. W ka偶dym b膮d藕聽razie nie uwa偶am, 偶e m贸j tekst narusza jakie艣聽standardy i nie zawiera potrzebnych 藕r贸de艂. :)

Mophie Wireless Charging Pad 3in1 - alternatywa dla 艂adowarki AirPower ju偶聽dost臋pna w Apple Store

@Oastry Hmm ciekawe stwierdzenie wyssane z palca. :)

Tak si臋 szcz臋艣liwie sk艂ada, 偶e przeczyta艂em ten artyku艂, kiedy to 艂adowarki jeszcze nie by艂o dost臋pnej na stronie Apple. Przytaczam 藕r贸d艂o, 偶eby nie by艂o. :)

https://9to5mac.com/2019/08/08/mophie-airpower-alternatives-apple/

No i tak jako艣聽wysz艂o, 偶e przegl膮da艂em sobie produkty Apple i boom, wpad艂a 艂adowarka, gdzie by艂o wyra藕nie zaznaczone, 偶e jest nowo艣ci膮 w sklepie. Widocznie mia艂em szcz臋艣cie. Je艣li zarzucasz mi t艂umaczenie innych artyku艂贸w to podaj prosz臋 konkrety. 殴r贸d艂em w przypadku tego konkretnego tekstu jest tylko i wy艂膮cznie strona Apple i to ona jest 藕r贸d艂em. Jak spojrzysz na inne artyku艂y na MyApple to zauwa偶ysz, 偶e zawsze podajemy 藕r贸d艂a, z kt贸rych bierzemy info.

Ale czytelnikom to tak ci臋偶ko dogodzi膰. Bo z jednej strony jest problem, 偶e bierzemy newsy z zagranicznych stron, ale jak ju偶 redaktor sam dotrze do informacji no to ju偶 jest afera. :)

I tak. W kolejnym moim artykule o nowej przej艣ci贸wce Apple 藕r贸d艂em ponownie by艂a strona.

Pozdrawiam serdecznie! :)

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Szemot Ja wiem, 偶e nie dojdziemy do porozumienia, bo Ty masz swoje racje, a ja mam swoje. Napisa艂em tylko, 偶e tryb portretowy w iPhone'ach jest spoko. Ale poza tym aparat nie wyr贸偶nia si臋 jako艣聽specjalnie na tle konkurencji. Inaczej, nie widz臋 powodu, aby dop艂aca膰 2 tys. z艂otych do tego 偶eby mie膰 iPhone'a. Na tym polega obiektywne podej艣cie, aby podej艣膰 do jednego jak i drugiego urz膮dzenia uwzgl臋dniaj膮c jego wady oraz zalety. W mojej ocenie w kwestii aparat贸w iPhone ma zdecydowanie mniej zalet. No chyba, 偶e kto艣聽kupuje telefon do robienia portret贸w no to rzeczywi艣cie mo偶e warto kupi膰 tego iPhone'a. ;)

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Szemot Tak si臋 akurat sk艂ada, 偶e mia艂em okazj臋聽korzysta膰聽zar贸wno z P30, jak i P30 Pro. Rzeczywi艣cie, telefony Huawei maj膮聽tendencj臋 do mocnego podci膮gania kolor贸w i kontrastu. Ale jest z tego bardzo 艂atwe wyj艣cie. Wystarczy wy艂膮czy膰 wspomaganie sztuczn膮 inteligencj膮 i zdj臋cia wychodz膮 normalne. Ok, s膮 mo偶e ciut mocniej przesycone kolorami, ale nie powiedzia艂bym, 偶e to jest jaka艣 przesada. Fakt jest taki, 偶e jako艣膰聽zdj臋膰聽jest bardzo dobra. Jak mia艂em iPhone'a to my艣la艂em, 偶e trzy aparaty fotograficzne to jaki艣聽totalny bezsens, a w praktyce okazuje si臋, 偶e spisuje si臋 to rewelacyjnie. Zoom sprawdza si臋 super, wiadomo w dobrych warunkach o艣wietleniowych. Nie m贸wi臋聽tutaj o tych ekstremalnych przybli偶eniach, kt贸rymi chwali si臋 Huawei, bo wiadomo, 偶e tam jako艣ci nie ma. Ale przy 5-krotnym zoomie, tak jak m贸wisz jako艣膰 jest naprawd臋聽dobra.

Co do zdj臋膰 portretowych to te偶 nie mog臋聽si臋 zgodzi膰. P30 i P30 Pro bardzo dobrze radz膮聽sobie z oddzielaniem fotografowanego obiektu od t艂a. Ja nie jestem zwolennikiem tego trybu w 偶adnym telefonie, bo zdj臋cia wygl膮daj膮 sztucznie i nienaturalnie. iPhone zdecydowanie lepiej radzi sobie z oddzielaniem t艂a od przedmiot贸w. Ale ju偶聽podczas fotografowania w nocy Huawei, czy Samsung (moim zdaniem) bij膮聽iPhone'a na g艂ow臋.

I takie por贸wnanie jeszcze ma sens gdy m贸wimy o zestawieniu Huaweia, czy Samsunga z iPhone'em XS czy XS Max. iPhone XR robi zdj臋cia ok, ale w telefonie za 3 tys. z艂otych jeden aparat to jest po prostu 偶art. I mo偶na m贸wi膰, 偶e w tym roku to si臋 zmieni, ale fakt jest taki, 偶e aktualnie mo偶na kupi膰 solidny telefon za 2-3 tys. z艂otych. Jednocze艣nie taki u偶ytkownik nie musi mie膰聽kompleks贸w, 偶e jego nowy telefon jest gorszy od iPhone'a, bo nie jest. Kiedy艣聽przepa艣膰 pomi臋dzy Androidem, a iPhone'ami by艂a ogromna. Teraz jest na tyle niewielka, 偶e przeci臋tny u偶ytkownik tego nie odczuje.

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Szemot Nie chc臋 wchodzi膰 w bezsensown膮聽dyskusj臋, dlatego napisz臋 ten komentarz jeden raz. Szanuj臋 Twoje podej艣cie i przywi膮zanie do produkt贸w Apple. Masz prawo kupowa膰 co chcesz, za ile chcesz, wi臋c nie b臋d臋 tego ocenia艂. Ale prawda jest taka, 偶e Apple mocno przesadza z cenami. Po prostu iPhone, gdyby by艂 ciut ta艅szy, to pewnie nikt by jako艣 specjalnie nie narzeka艂. A tak mamy bardzo dobry telefon za bardzo du偶e pieni膮dze. I ok mo偶na broni膰 go systemem, kt贸ry jest lepszy od Androida (chocia偶 szczerze po przesiadce nie widz臋 tak wielkiej r贸偶nicy), mo偶na powiedzie膰, 偶e ma najwydajniejsze podzespo艂y na rynku, super zabezpieczenia itd. Zapewne znajdziesz wiele zalet, wi臋c nie ma sensu 偶ebym je wymienia艂. Ale ja np. wybieraj膮c telefon kieruje si臋 aparatem, kt贸ry chcia艂bym 偶eby by艂 po prostu dobry.

Mo偶esz si臋 ze mn膮 nie zgadza膰, ale chocia偶by pod tym wzgl臋dem Apple jest w tyle za konkurencj膮. Huawei, czy Samsung aktualnie robi膮聽艣wietne aparaty. Tak naprawd臋 kupuj膮c jakikolwiek telefon od konkurencji mo偶na korzysta膰 z niego na co dzie艅 bez jakiego艣 wi臋kszego narzekania. M贸wi臋 to z perspektywy zwyk艂ego szarego u偶ytkownika, kt贸ry zawsze wychodzi艂 z za艂o偶enia, 偶e telefon ma dzia艂a膰. Je艣li wydaje si臋 na smartfona 5 tys. z艂otych, no to mo偶na oczekiwa膰 od niego ciut wi臋cej. A tutaj przychodzi taki OnePlus 7 Pro, czy Huawei P30 Pro, czy Samsung Galaxy S10+ i okazuje si臋, 偶e mo偶na zrobi膰 co艣聽troch臋 taniej i r贸wnie dobrze. Wiem, narazi艂em si臋 teraz na fal臋 hejtu, ale trudno. Takie mam zdanie i o ile ja szanuje Twoje, to prosz臋 Ty uszanuj te偶 moje. Nie s膮 to brednie, a odczucia osoby, kt贸ra pozby艂a si臋 iPhone'a z czystym sumieniem. Pozdrawiam :)

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Sebosz Masz racj臋, nieprecyzyjnie si臋聽wyrazi艂em. Chodzi艂o mi o to, 偶e niekt贸re akcje wykonywane w telefonie b臋d膮聽dzia艂a艂y tak jak przy obecno艣ci 3D Touch, ale to Haptic Touch b臋dzie za to odpowiedzialny. No ale masz racje to nie jest to samo, wi臋c poprawiam. :)

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Cukierek A to ja nie mia艂em na szcz臋艣cie tego problemu, ale Maca nie pozby艂 bym si臋 nigdy w 偶yciu. Chocia偶 to Apple wychodzi, chocia偶 jak wiadomo nie bez wad i wpadek. :)

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Cukierek Dlatego pozby艂em si臋 iPhone'a i szczerze nie 偶a艂uj臋 :)

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Sebosz Od dawna m贸wi si臋, 偶e Apple chce pozby膰 si臋 3D Touch. Haptic Touch ju偶 jest obecne w iPhone'ach XR, wi臋c prawdopodobnie w nowych modelach Apple rozwinie t膮聽technologi臋. Oczywi艣cie 3D Touch i silnik Taptic Engine to dwie r贸偶ne sprawy.

Zam贸wienia na produkcj臋 nowych iPhone'贸w takie same jak w 2018 roku

@Cukierek Mam wra偶enie, 偶e spore grono posiadaczy iPhone'贸w ma ju偶 do艣膰 tego, 偶e firma pozostaje w tyle za najwi臋kszymi producentami. Jak Apple si臋gnie ju偶 dna sprzeda偶y, to wtedy mo偶e przyjdzie otrze藕wienie. Chocia偶 nie jestem tego do ko艅ca pewien.

MyApple Magazyn nr 4/2019

@leyt Nie no jasne, jednemu b臋dzie pasowa膰, drugiemu troch臋 mniej. Wci膮偶 uwa偶am, 偶e ta myszka ma kilka sporych zalet stawiaj膮cych j膮聽wy偶ej od konkurencyjnych modeli. Sterowanie gestami chocia偶by. :)

MyApple Magazyn nr 4/2019

@leyt Ja bym na Magic Mouse 2 nie powiedzia艂 z艂ego s艂owa gdyby nie fakt, 偶e po 8-9 godzinach pracy m贸j nadgarstek wysiada艂. Na plus na pewno opcja sterowania gestami. Ale to niestety jak dla mnie za ma艂o 偶eby zosta膰 przy niej.

MyApple Magazyn nr 4/2019

@zenek73 T膮 myszk臋 dosta艂em w zestawie z iMakiem. Akurat jedyne co mog艂em w tamtym momencie zrobi膰 to dop艂aci膰 do trackpada, ale powiem szczerze,聽偶e nie by艂em do niego przekonany. Chcia艂em da膰 Magic Mouse szans臋 wiedz膮c, 偶e tak czy siak dostan臋 j膮 w cenie z komputerem. No niestety moja przygoda z ni膮聽trwa艂a i tak za d艂ugo. :)

Startuje Orange Flex. Abonament bez um贸w b臋dzie dost臋pny w aplikacji

@whitehand @EMU Kontaktowali艣my si臋 z Orange w sprawie wsparcia dla Apple Watcha i operator zapewnia, 偶e pracuje nad jego wdro偶eniem. Wygl膮da na to, 偶e pr臋dzej czy p贸藕niej zegarki b臋d膮聽wspiera艂y ESIM. Niestety w czasie weekendu nie da si臋聽zweryfikowa膰 wszystkich informacji. Przyznaj臋 si臋 do pomy艂ki, dlatego sprawa zosta艂a wyja艣niona najszybciej, jak by艂o to mo偶liwe.

Startuje Orange Flex. Abonament bez um贸w b臋dzie dost臋pny w aplikacji

@sportpoz1 Je艣li pami臋膰 mnie nie myli, to tak, ale na 180 dni przed ko艅cem umowy.

Startuje Orange Flex. Abonament bez um贸w b臋dzie dost臋pny w aplikacji

@lunch Pisz膮c artykulik opiera艂em si臋聽na informacjach podanych przez operatora, a szczeg贸艂贸w dotycz膮cych wspieranych urz膮dze艅 nie by艂o. Mo偶e gdybym posiada艂 Apple Watcha i skorzysta艂 z oferty Orange, to szybciej zweryfikowa艂bym b艂臋dn膮聽informacj臋. Pozdrawiam! :)

Startuje Orange Flex. Abonament bez um贸w b臋dzie dost臋pny w aplikacji

@EMU Szkoda, ale tak czy siak dzi臋ki za informacj臋 :)

Startuje Orange Flex. Abonament bez um贸w b臋dzie dost臋pny w aplikacji

@EMU Z automatu za艂o偶y艂em, 偶e skoro wprowadzaj膮聽ofert臋聽to b臋dzie dzia艂a膰 z Apple Watch, ale no faktycznie troch臋 nie rozumiem takiego ruchu.

Startuje Orange Flex. Abonament bez um贸w b臋dzie dost臋pny w aplikacji

@EMU Dzi臋ki za info, poprawi臋 :)

Wizualizacje iPhone'a XR z podw贸jnym aparatem

@lupusrex Ok, rozumiem zarzut, ale wci膮偶 nie mog臋聽si臋 z nim zgodzi膰. Niestety to Apple tak dziwnie pozycjonuje swoje produkty. Przyznaj臋, 偶e w rzeczywisto艣ci XR nie jest telefonem ani z najni偶szej p贸艂ki, ani z tej najwy偶szej. Czy nazwanie go 艣redniakiem by艂oby bardziej adekwatne? Pewnie tak, ale wtedy nie wiem jak mia艂bym nazwa膰 telefony za 2 tys. z艂otych, kt贸re rzeczywi艣cie gdzie艣 plasuj膮聽si臋 w tym segmencie. Samsung Galaxy S10e to jest dok艂adna odpowied藕 Korea艅czyk贸w na XR-a. Mo偶e zaczn臋聽nazywa膰 po prostu te smartfony okrojonymi flagowcami, mam nadziej臋, 偶e wtedy b臋dzie poprawnie i wszyscy b臋d膮聽zadowoleni. Kiedy艣聽podzia艂 by艂 na drogie telefony (flagowce) i tanie telefony. Teraz jest ich tak du偶o, 偶e ci臋偶ko je umie艣ci膰聽w konkretnej p贸艂ce, a z iPhone'em XR to problem chyba jest najwi臋kszy. Ok, Apple w ofercie nie ma tylu telefon贸w co Samsung, ale jest ich ju偶 na tyle du偶o, 偶e mo偶na je rozgraniczy膰. Zauwa偶my, 偶e kiedy艣 by艂a jedna linia flagowc贸w i nikt nie m贸wi艂, 偶e mniejszy iPhone 8 jest bud偶etow膮聽wersj膮聽bo kosztuje 300 z艂otych mniej od wersji z Plusem (a mia艂 przecie偶 mniejszy ekran i tylko jeden aparat fotograficzny). Samsung kiedy艣 pr贸bowa艂 ludziom wciska膰 telefony Galaxy S4/S3 Mini, kt贸re mia艂y kojarzy膰聽si臋聽z flagowcami, ale w rzeczywisto艣ci opr贸cz nazwy nie mia艂y z nimi nic wsp贸lnego. Wtedy rzeczywi艣cie nazywanie takiego telefonu flagowcem by艂oby na wyrost.

Ja mog臋聽odpowiada膰聽za swoje teksty, a nie za to co pisz膮 koledzy. Dodam tylko, 偶e ka偶dy inaczej rozumie s艂owo bud偶etowy. Dla mnie bud偶etowy telefon to taki za 1000 z艂, a dla innych za 3000 z艂. Zawsze b臋d臋 uparcie powtarza艂, 偶e punkt widzenia zale偶y od punktu siedzenia. Ka偶dy z redaktor贸w jest inny, ma inne spojrzenie na Apple. Ja lubi臋聽si臋 trzyma膰 swojego zdania i bardzo mi si臋 podoba to, 偶e mam swobod臋聽wypowiedzi bez konieczno艣ci trzymania si臋 "jakiej艣" polityki. Ale偶 si臋 rozpisa艂em. Szanuj臋 Twoje zdanie i rozumiem przekaz, ale pozostan臋 przy swoim. Mam nadziej臋, 偶e mog臋. :)

Pozdrawiam serdecznie :)

Wizualizacje iPhone'a XR z podw贸jnym aparatem

@lupusrex No to nie do ko艅ca jest prawda. iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max to flagowe modele - prawda? W takim razie iPhone XR to tak samo jak Samsung Galaxy S10E - jedna z dost臋pnych wersji w ofercie producenta. Sama nazwa wskazuje, 偶e mamy do czynienia z flagow膮 seri膮. Gdyby ten telefon nazywa艂 si臋聽iPhone R, albo tak jak by艂 iPhone SE to wtedy rzeczywi艣cie stwierdzenie flagowiec by艂oby nieprawid艂owe. Nie rozumiem dlaczego okre艣lenie ta艅szy flagowiec jest bez sensu? Przecie偶 iPhone XR cz臋艣膰 podzespo艂贸w ma identyczn膮, jak XS i XS Max, a dodatkowo kosztuje o wiele mniej. Okre艣lenie bud偶etowy flagowiec te偶聽nie jest przek艂amaniem. :)

Kuo: W 2019 roku iPhone'y z nowymi antenami

@Nienormalny ho ho i to ile tych klik贸w, serwery ju偶 padaj膮! :)