Dalsze spadki sprzedaży iPadów
W ostatnim czasie pojawiło się wiele pogłosek na temat nowych iPadów. Cześć z nich mówi, że tej jesieni na rynek wejdzie odświeżona wersja iPada mini oraz całkiem nowy iPad Pro. Zagadką dla analityków pozostaje jedynie data premiery nowego tabletu serii Air. Tymczasem, zgodnie z raportem opracowanym przez firmę IDC, Apple pozostaje liderem na rynku tych urządzeń, lecz przewaga spada.
W drugim kwartale 2015 roku Apple sprzedało 10,9 miliona sztuk iPadów, co przekłada się na 24,5% udział w rynku. W porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku oznacza to spadek o 3,2 punkta procentowego. Jak wynika z opracowanych danych, Apple zmaga się z konkurencją ze strony mniej znaczących na tym rynku graczy takich jak Lenovo, Huawei czy LG. Na szczególną uwagę zasługuje dynamika wzrostu sprzedaży dwóch ostatnich. Huawei sprzedało dwa razy więcej tabletów niż w drugim kwartale poprzedniego roku, a LG aż ponad trzy razy więcej.
Na drugim miejscu znajduje się Samsung. Udział tej firmy w rynku tabletów spadł o jeden punkt procentowy i wynosi obecnie 17%. W poprzednim kwartale Samsung sprzedał 7,6 miliona tabletów, o 3,3 miliona mniej niż Apple. Globalny rynek tych urządzeń skurczył się o 7%.
Sprzedaż iPadów spada nieprzerwanie od sześciu kwartałów. Trend ten może ulec zmianie w obliczu pojawienia się na rynku wspomnianych wcześniej nowych modeli tych urządzeń.