W ciągu ostatnich kilku dni w sieci pojawiło się kilka informacji dotyczących iPadów. Niedawno pisaliśmy o tym, że Tim Cook broni słabych wyników sprzedażowych tej linii produktowej. Następnie pojawiła się sensacyjna, choć nie do końca precyzyjna informacja o kradzieży testowego modelu iPada z prywatnego domu w Cupertino. Wczoraj w serwisie MacRumors opublikowane zostały statystyki dotyczące rynku tabletów opracowane przez firmę IDC.

Z danych wynika, że Apple nadal pozostaje liderem i obecnie kontroluje 26,8% rynku tabletów. W pierwszym kwartale 2015 roku Apple sprzedało 12,6 mln iPadów, co w skali roku oznacza spadek o niecałe 23%.

Na drugim miejscu uplasował się odwieczny rywal Apple - Samsung, który od stycznia do marca bieżącego roku sprzedał 9 mln tabletów (spadek o 16,5% RDR) i posiada obecnie 19,1% udziału w rynku. Na uwagę zasługuje duży - 23% procentowy wzrost sprzedaży tabletów marki Lenovo, choć w tym przypadku oznacza to jedynie 2,5 mln sprzedanych sztuk w porównaniu do 2 mln sprzedanych rok wcześniej.

rynek-tabletow

Apple, Samsung i inne firmy odczuwają skutki długotrwałego spowolnienia na rynku tabletów. Sprzedaż iPada maleje od początku poprzedniego roku. Przyczyną takiego stanu rzeczy są m.in. wprowadzenie większych iPhone'ów oraz brak istotnych upgrade'ów hardware'owych w iPadach. Do tego dochodzi fakt, że tablety nie są tak często zmienianymi przez użytkowników urządzeniami jak np. smartfony.

Źródło: MacRumors za IDC