Tim Cook broni iPada
Przedwczoraj Apple ogłosiło wyniki finansowe za drugi kwartał 2015 r. Z wyjątkiem iPadów, wyniki poszczególnych linii produktowych okazały się korzystniejsze niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Mimo ciągłego spadku sprzedaży, podczas wczorajszej telekonferencji dla inwestorów Tim Cook bronił linii tabletów z logo nadgryzionego jabłka.
23% spadek sprzedaży iPadów w stosunku do tego samego kwartału w poprzednim roku spowodował, że przychody ze sprzedaży tych urządzeń po raz pierwszy od 2011 roku spadły poniżej poziomu wartości przychodów ze sprzedaży komputerów Mac. Cook przyznał, że iPady kanibalizowane są z jednej strony przez iPhone'a 6 Plus, a z drugiej przez nowe 12-calowe MacBooki i MacBooki Air. CEO Apple dodał także, że jest wiele powodów, dla których przyszłość iPadów kształtuje się pozytywnie.
Po pierwsze, Tim Cook wskazał na współpracę z IBM, która według niego jest jeszcze we wczesnym stadium rozwoju oraz na potencjał iPada jako urządzenia przeznaczonego stricte do celów biznesowych. Po drugie, w poprzednim kwartale iPad pobił także kolejny rekord sprzedaży w Chinach. CEO Apple wspomniał także o tym, że iPad nieustannie króluje w rankingach dotyczących zadowolenia klientów z użytkowania tabletów.
Apple cały czas inwestuje w tę linię produktową zgodnie z założonym planem, co według Tima Cooka spowoduje wzrost sprzedaży tych urządzeń w niedalekiej przyszłości, choć nie jest on w stanie przewidzieć kiedy to dokładnie nastąpi.
Wspomniane inwestycje dotyczą prawdopodobnie prac nad 12-calowym iPadem Pro, który, jeśli w ogóle wprowadzony zostanie na rynek, pozycjonowany będzie jako urządzenie do zastosowań profesjonalnych oraz do celów edukacyjnych.
Należy jednak wziąć pod uwagę, że Tim Cook w podobny sposób bronił iPada pod koniec stycznia tego roku, kiedy to Apple ogłosiło wyniki finansowe za kwartał świąteczny. Wtedy to sprzedaż iPada również nie prezentowała się zbyt dobrze.
Jedynym pozytywnym aspektem dotyczącym iPada jest wartość jego skumulowanej sprzedaży. Z wykresu opublikowanego przez serwis Quartz wynika, że od czasu jego premiery Apple sprzedało łącznie ponad 250 milionów tych urządzeń - to więcej niż liczba sprzedanych iPhone'ów w analogicznym okresie.