Pochodzący z Brazylii, a mieszkający na co dzień w USA pop-artowy artysta Romero Britto znany jest z kubistycznego graffiti o krzykliwej kolorystyce. Przez wielu uznawany jest za następcę Andy Warhola. Tak jak on, także i Britto ma na swoim koncie promujące sztukę kampanie reklamowe, m.in. dla takich firm, jak Absolut Vodka, Movado, Disney, Pepsi, BMW i Volvo. Teraz Britto oskarża Apple o promowanie pracy duetu artystów Craiga i Karla, wykorzystanej w kampanii "Zacznij tworzyć", a będącej jego zdaniem naśladownictwem jego stylu i prac.

Przypomnijmy, że kampania reklamowa iPada "Zacznij tworzyć" (Start Something New) polegała m.in. na promowaniu artystów wykorzystujących to urządzenie w swojej pracy. W tym celu powstała także specjalna strona, na której prezentowano wybrane dzieła, w tym to autorstwa wspomnianego już duetu. Sporny obraz prezentowany był także w wielu salonach Apple Store.

Ich praca przedstawiająca potęgę kreatywności, jaka drzemie w palcach, faktycznie może kojarzyć się z dziełami wspomnianego artysty. Pozywa on z resztą nie tylko Apple, ale także ich samych. Co więcej, promowana przez Apple grafika duetu Craig i Karl nie jest jedyną ich pracą, która przypomina jego dzieła.

Romero Britto miał w tej sprawie kontaktować się z Apple, ale nie uzyskał żadnej odpowiedzi.

Źródło: MacRumors