Zane Lowe, jeden z bardziej popularnych prezenterów i deejay'ów w radio BBC, prowadzący od 2003 r. jedną z najlepszych audycji muzycznych, przechodzi w marcu do Apple.

Zane Lowe zdobył szereg nagród muzycznych jako DJ, był także nominowany do tegorocznej nagrody Grammy za jego produkcję albumu In The Lonely Hour Sama Smitha. To także odkrywca nowych brytyjskich talentów. To dzięki temu, że zaprosił do swojego programu w BBC Radio 1 takich artystów jak Adele czy Gnarls Barkley, rozpoczęła się ich kariera muzyczna.

Nie wiadomo dokładnie, jakie stanowisko obejmie on w Apple. Zdaniem Guardiana będzie ono prawdopodobnie związane z usługą iTunes Radio. Informacja o jego przejściu do tej firmy zbiega się jednak w czasie z doniesieniami na temat intensywnych prac nad integracją serwisu Beats Music z iTunes Store i aplikacją Muzyka dla iOS. Przypomnieć warto, że Beats Music to serwis oferujący muzykę na żądanie, ale także serwujący przygotowane przez własną redakcję specjalnie dobrane pod gusta swoich użytkowników listy odtwarzania. To właśnie one zdaniem Tima Cooka świadczą o wyjątkowości tej usługi, o czym wspominał podczas keynote otwierającego ubiegłoroczną konferencję WWDC.

Zdaniem niektórych wraz z integracją usługi Beats Music, która prawdopodobnie przestanie się tak nazywać, Apple chce zaoferować swoim klientom nie tylko to, co od kilku lat oferują serwisy takie jak np. Spotify. Chce pójść znacznie dalej, a kluczem mają być wspomniane listy odtwarzania stworzone nie przez automat, ale przez znawców muzyki. Miesięczna opłata za nową usługę udostępniania muzyki na żądanie, dostępną już w ramach iTunes, ma wynosić 7,99 dolarów. Magazyn Billboard donosi z kolei o możliwym przeczyszczeniu samych zbiorów iTunes. Apple ma podobno usunąć wszelkiej maści covery, a także nagrane jeszcze raz przez oryginalnych wykonawców nowe wersje tych samych utworów. Prawdopodobnie na rzecz wspomnianej usługi udostępniania muzyki na żądanie iTunes Store ma stracić też swój zespół redakcyjny, który wybierał promowane utwory. Na jego głównej stronie promowane mają być jedynie najlepiej sprzedające się utwory.

Źródła: 9To5Mac, Billboard