Zdaniem CEO BlackBerry Apple powinno wydać iMessage w wersji dla BlackBerry i innych platform
Nie od dziś wiadomo, że o sukcesie tego czy innego systemu operacyjnego, a także urządzeń, na których się znajduje, świadczy przede wszystkim ilość dostępnego na niego wartościowego oprogramowania. To dlatego przed laty Apple zabiegało o nowe wersje pakietu MS Office dla Mac. W przypadku iOS sytuacja się jednak zmieniła. To Microsoft i inne firmy starają się być obecne na tej platformie. Apple tymczasem wydaje aplikacje właściwie tylko dla iOS i OS X. Na ten brak wzajemności zwraca uwagę CEO BlackBerry.
Na oficjalnym blogu BlackBerry John Chen pisze o neutralności aplikacji i treści, a więc ich dostępności na różne platformy. Chodzi mu m.in. o komunikatory. Zwraca on uwagę na to, że choć BlackBerry Messenger (BBM) dostępny jest od ponad roku w wersji dla iOS, to Apple nie wydało dotąd swojego własnego komunikatora - iMessage (używając starej nazwy iChat) - w wersji dla BlackBerry czy Androida. Takie podejście (nie tylko Apple z resztą, Chen wymienia też usługę Netflix) skutkować ma jego zdaniem m.in. tym, że deweloperzy ostatecznie skupiają się właśnie tylko na tworzeniu aplikacji dla iOS i Androida, nie zwracając uwagi na inne systemy. Określa to mianem dyskryminacji. Co więcej jest zdania, że tematem tym powinny zająć się władze, zmuszając Apple i inne firmy do wydawania swoich aplikacji na wszystkie dostępne platformy.
Wydanie iMessage w wersji dla BlackBerry z pewnością mogłoby przyczynić się do wzrostu popularności tej platformy, której użytkownicy mieliby możliwość łatwego komunikowania się z posiadaczami iPhone'ów, iPadów czy komputerów Mac za pośrednictwem natywnej usługi. Problem w tym, że Apple nie ma żadnego interesu w rozszerzaniu akurat tej usługi na inne platformy. Firma z pewnością woli rozszerzać jej zasięg sprzedając coraz więcej swoich urządzeń, a nie dawać w ten sposób zarobić konkurencji. BlackBerry wydając swojego komunikatora w wersji dla iOS i Android było w zupełnie innej sytuacji. Chodziło o zwiększenie zasięgu tej usługi w możliwie najprostszy sposób, nie mogąc liczyć na wysoką sprzedaż swoich smartfonów.
Źrodło: BlackBerry