Apple patentuje interfejs 3D dla iPhone’a
Nie ma chyba na świecie drugiej takiej firmy jak Apple, która by z uporem maniaka i wzmożoną częstotliwością patentowała swoje najnowsze rozwiązania. Co rusz w sieci publikowane są świeże informacje związane z kolejną dokumentacją złożoną do Biura Patentów i Znaków Towarowych USA mającą po części zdradzać przyszłe kierunki rozwoju firmy. Jedne z nich dotyczą usług, inne zaś funkcjonalności kolejnych wersji urządzeń.
Tym razem Apple postanowiło opatentować pomysł na trójwymiarowy interfejs dla mobilnego systemu, choć w dokumentacji mowa jest wyłącznie o jabłkowym smartfonie. Po raz pierwszy informacje o tym, iż kalifornijska firma pracuje nad wykorzystaniem technologii 3D w przyszłych modelach iPhone’a pojawiła się jeszcze w styczniu 2012 roku. Choć to właśnie teraz Biuro Patentów i Znaków Towarowych USA oficjalnie przyznało Apple wyłączność na niniejsze rozwiązanie.
Użytkowanie go nie wymagałoby posiłkowania się odpowiednimi okularami, a ono samo umożliwiałoby sterowanie urządzeniem z użyciem gestów wykonywanych nad wyświetlaczem. Taki sposób nawigacji i interakcji ze sprzętem możliwy byłby dzięki wsparciu dla rozmaitych sensorów zbliżeniowych ulokowanych w różnych miejscach obudowy. Apple ma zbudować cały ekosystem oparty na tymże rozwiązaniu, a dostawcą ekranów jak sugerowano już wcześniej miałaby być firma TPK, która rzekomo już prowadzi z Apple odpowiednie rozmowy.
Warto nadmienić, iż próby zaimplementowania technologii 3D do wyświetlaczy mobilnych urządzeń podjęły się jakiś czas temu firmy Amazon i LG. Były to jednak działania, które nie spotkały się z entuzjazmem użytkowników sprzętu tychże producentów. Apple może jednak pracować nad całkowicie odmiennym rozwiązaniem, które będzie praktyczniejsze w użytku.
Warto jednocześnie przypomnieć, iż jeszcze nie tak dawno firma patentowała rozwiązania dotyczące okularów 3D, a nawet poszukiwała w związku z rekrutacją kadry programistów osób znających się na wirtualnej technologii. Nie bez znaczenia jest także zeszłoroczny zakup firmy PrimeSense, która odpowiedzialna była jakiś czas temu za prace nad technologią Kinect Microsoftu.
Źródło: 9To5Mac