W miniony weekend gazeta The New York Times opublikowała szczegółowy opis tajnego programu szkoleniowego Apple, nazywanego "Uniwersytetem Apple".

Celem wymyślonego przez Steve'a Jobsa, a opracowanego przez Joela Podolnego (byłego wykładowcy Yale i jednego z wiceprezesów w Apple) programu szkoleniowego było zapoznanie nowych pracowników firmy z filozofią Apple, a także z obowiązującą w niej filozofią wzornictwa przemysłowego.

Zajęcia w ramach kursu prowadzą wykładowcy z Harvardu, Uniwersytetu Kalifornijskiego, Berkeley, Stanford oraz M.I.T. Obejmują one zagadnienia związane z filozofią wzornictwa i komunikacji w Apple, wykorzystaniem zasobów przejmowanych przedsiębiorstw, a także z wieloma ważnymi decyzjami w historii firmy (np. wydaniem iTunes dla Windows). Tematyka zajęć zależy w dużej mierze od stanowiska każdego pracownika.

The New York Times przytacza szczegóły niektórych zajęć prowadzonych przez Randy'ego Nelsona (który do Apple przeszedł z wytwórni Pixar), m.in. prezentację jedenastu litografii Pabla Picassa przedstawiających byki - jako przykład sposobu na uproszczenie formy poprzez rezygnację ze zbędnych detali czy porównanie wzornictwa pilotów zdalnego sterowania do Google TV i Apple TV.

Zajęcia prowadzone są w jednym z budynków kampusu Apple, w specjalnie do tego celu przygotowanych salach wykładowych. Jak wszystko, co dotyczy tej firmy, także i wspomniane kursy objęte są całkowitą tajemnicą.

Źródło: _ The New York Times_