*Po debiucie w 2007 r. Apple TV szybko zyskało na popularności stając się najpopularniejszym w Stanach Zjednoczonych odtwarzaczem multimedialnym tego typu. Rok po jego premierze na rynku amerykańskim pojawiła się konkurencja w postaci Roku, a w 2013 r. Google zaprezentowało Chromecast. Obecnie Apple TV utraciło pozycję lidera za oceanem i plasuje się na trzeciej lokacie w wynikach sprzedaży.
*

Zarówno Chromecast jak i Roku znalazły w zeszłym roku 3,8 miliona nabywców, a warto zauważyć, że produkt Google zadebiutował dopiero w drugiej połowie roku. Apple TV uzyskało prawie dwa razy gorszy wynik, sprzedając się w liczbie 2 milionów sztuk. Według najnowszych danych, w Stanach Zjednoczonych Roku wyprzedził Apple TV także w rankingu użycia, a nie tylko sprzedaży. Trzecia generacja urządzenia Apple weszła na rynek ponad dwa lata temu i rok temu została odświeżona. Pojawia się jednak sporo informacji potwierdzających, że w najbliższym czasie doczekamy się czwartej generacji Apple TV. Obecnie cena urządzenia na rynku amerykańskim wynosi wynosi 99$, a dla porównania Chromecast możemy nabyć w cenie 35$, natomiast Roku w zależności od wersji od 49 do 99$.

Źródło: 9TO5MAC.