Sprzedaż przez internet od lat kojarzy się chyba przede wszystkim z serwisem Amazon. Patrząc na statystyki wzrostu obrotów wyraźnie widać jego przewagę nad konkurencją. Co ciekawe - jak donosi The Wall Street Journal powołując się na dane opublikowane przez Internet Retailer - na drugim miejscu pod tym względem znalazło się Apple.

W przypadku Apple wyraźny wzrost rocznych obrotów (do ponad 18 miliardów dolarów) związany jest z uwzględnieniem w udostępnianych danych także informacji o internetowej sprzedaży sprzętu, a nie tylko multimediów i aplikacji ze sklepów iTunes Store i App Store.

Dane te pokazują, jak bardzo Apple zmieniło się na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. I choć nadal najwięcej emocji wzbudzają jej urządzenia - komputery Mac, iPhone'y, iPady i wszystko to, na co czekają użytkownicy - to firmie udało się stworzyć prężną platformę sprzedaży internetowej, która pod względem wyników sprzedaży przegrywa jedynie właśnie z Amazonem (w 2013 obroty tej firmy sięgnęły prawie 68 miliardów dolarów). Działalność tej firmy opiera się właściwie wyłącznie na e-commoerce. Przypomnijmy, że w iTunes Store znajduje się już 800 milionów kont, z których większość posiada podpiętą kartę kredytową.

Źródło: _ The Wall Street Journal_