iPad na pierwszym miejscu rankingu zadowolenia klientów JD Power
Apple po raz kolejny zbiera laury w rankingu przygotowanym przez firmę JD Power, która zajmuje się badaniem rynku pod kątem satysfakcji klienta. Niedawno zaszczytne, pierwsze miejsce zdobył iPhone, zaś do grona najlepszych produktów w opinii konsumenta dołącza teraz także iPad.
Jabłkowy tablet zdobył najwięcej punktów w czterech z pięciu głównych kategorii. Pod uwagę brano takie czynniki jak cena, prostota obsługi, wydajność, konstrukcja oraz funkcje, które poddawane były ocenie konsumenta. Na 1000 możliwych punktów iPad zdobył 835 odnotowując nieznaczny spadek w stosunku do zeszłych lat. Po piętach depcze mu jednak Samsung z różnicą wyniku na poziomie zaledwie 13 jednostek, zaś na dalszych pozycjach z listy znalazły się takie marki jak Asus, Amazon, czy Acer.
Według badań dość istotną rolę przy wyborze tabletu ma obecnie cena. To właśnie w tej kategorii iPad zebrał najmniej pochlebnych opinii, wypadając w porównaniu z konkurencją po prostu słabo. Nie ma się czemu dziwić, bowiem producenci prześcigają się w produkcji urządzeń niskobudżetowych, często jednak zachowując przy tym akceptowalny poziom dostępnych funkcji oraz wykonania.
Co ciekawe według opublikowanego raportu cena tabletów w USA od 2012 roku spadła o 53 dolary, choć pociąga to za sobą także spadek zadowolenia klientów o 2 %. Powodem takiego stanu rzeczy są właśnie tanie urządzenia zalewające rynek, które zaniżają statystyki.
Źródła: _ PadGadget, _ iMore, _ MacWorld, _ AppleInsider