Wall Street Journal publikuje informacje na temat warunków, na jakich niezależne wytwórnie płytowe będą mogły udostępniać swoje utwory w iTunes Radio. Apple chce je także pozyskać do tej usługi.

W pierwszym roku działania iTunes Radio za każdą emisję piosenki wytwórnie otrzymają od Apple opłatę w wysokości 0,13 centa, mają także 15-procentowy udział w zyskach z reklam iAd emitowanych w tej usłudze - jednak proporcjonalnie do ilości piosenek w niej dostępnych. W drugim roku opłata za każdą odtworzoną piosenkę wzrośnie do 0,14 centa, a udział w zyskach z reklam wzrośnie do 19 procent. Apple nie będzie płacić wytwórniom za utwory, które znajdują się już w bibliotece iTunes użytkownika oraz za te, które użytkownik przeskoczył nie później jednak niż 20 sekund od rozpoczęcia ich odtwarzania.

Jak zauważa Wall Street Journal Apple oferuje wytwórniom lepsze warunki niż Pandora, która płaci 0,12 centa za każde odtworzenie jakiegoś utworu w darmowej wersji swojego serwisu. Warunki współpracy z niezależnymi wytwórniami są podobne ale raczej na pewno nie identyczne z tymi, na jakich Apple współpracuje z Warner Music, Sony i Universal Music.

Źródło: _ Wall Street Journal_