Jak donosi The New York Times, Apple udało się wreszcie zawrzeć umowę z wytwórnią Warner Music w sprawie internetowego serwisu radiowego, strumieniującego muzykę do użytkowników, czyli tzw. iRadio.

Warner to druga z trzech wielkich wytwórni, z którymi Apple chciało podpisać umowę. Pierwsza z nich to Universal Music, choć w jej przypadku Apple musi jeszcze podpisać umowę dotyczącą praw do tekstów piosenek. Warner Music otrzyma podobno 10 procent dochodów z reklam emitowanych w tym serwisie. Dla porównania, Pandora oddaje wytwórniom jedynie 4 procent. Pozostaje jeszcze dogadanie się z Sony, a czasu zostało niewiele. Serwis strumieniowania muzyki ma być podobno pokazany podczas keynote otwierającego WWDC.

W przeciwieństwie do podobnego, ale płatnego, serwisu otwartego niedawno przez Google, iRadio ma być dostępne za darmo i - zdaniem 9To5Mac - to może być jedna z przyczyn przeciągających się negocjacji.

Czy Apple zdąży przed WWDC? Dowiemy się już za tydzień.

Źródła: _ MacRumors_ za _ The New York Times, _ 9To5MAc