Sprzedaż iPada wzrasta, ale tablet traci udział w rynku
Firma IDC opublikowała badania rynku tabletów w ostatnim kwartale kalendarzowym 2012 roku. Według nich iPad dalej jest najlepiej sprzedającym się urządzeniem, jednak traci udziały w rynku na rzecz innych firm.
Badanie objęło łączną sprzedaż tabletów na całym świecie w czwartym kwartale 2012 roku oraz analogicznym okresie w roku ubiegłym. iPad wciąż odnotowuje najlepsze wyniki sprzedaży, od listopada do grudnia 2012 roku sprzedano aż 22,9 milionów urządzeń. W porównaniu do roku poprzedniego jest to o niemal 8 milionów więcej. Jednocześnie udział iPada w rynku w czwartym kwartale 2012 roku zmalał jednak z 51,7% do 43,6%. Wynika to z olbrzymiego przyrostu sprzedaży tabletów Samsunga oraz Asusa. Samsung w czwartym kwartale 2012 roku sprzedał bowiem 7,9 miliona urządzeń, odnotowując tym samym wynik o 263% lepszy, niż w poprzednim roku. Tym samym tablety Samsunga stanowiły w tym czasie 15,1% rynku. Asus osiągnął jeszcze większy przyrost, wynoszący 402,5%. Tablety tej firmy stanowiły 5,8% urządzeń sprzedanych w ostatnim kwartale 2012 roku. Znaczny spadek, wynoszący 27,7%, odnotowała firma Barnes & Noble. W zestawieniu nie znalazł się natomiast Microsoft, który od października sprzedał jedynie 900 000 tabletów. Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę IDC zostały przedstawione poniżej.
Źródło: Apple Insider