Reklama nowego iPada Pro wywołała oburzenie wśród wielu widzów. Kontrowersje wokół niej postanowił teraz wykorzystać kolejny konkurent Apple - firma Xiaomi.

Wspomniana reklama iPada, nosząca tytuł „Crush!", przedstawiała wielką prasę hydrauliczną miażdżącą pokaźną kolekcję narzędzi związanych z szeroko pojętą pracą twórczą by „skompresować" je wszystkie do postaci iPada. Wiele osób odebrało to jako symbol miażdżenia ludzkiej kreatywności przez technologię. Kilka dni po publikacji reklamy Apple przeprosiło i zdecydowało się zrezygnować z wyświetlania jej w telewizji.

Firma Xiaomi, która w przeszłości wielokrotnie kopiowała pomysły Apple, zdecydowała się nawiązać do kontrowersyjnego spotu w swojej nowej reklamie. Opublikowany przez nią w mediach społecznościowych spot promujący smartfon Xiaomi 14 Civi przedstawia bardzo podobną scenę, z jedną zasadniczą różnicą - prasa hydrauliczna zatrzymuje się w ostatniej chwili, nie niszcząc umieszczonych w niej przedmiotów.

Xiaomi nie jest zresztą pierwszą firmą, która postanowiła wykorzystać wpadkę Apple w swojej kampanii reklamowej. Wcześniej na podobny pomysł wpadł Samsung, który podszedł do tematu odrobinę bardziej kreatywnie. Jego reklama promująca tablety z serii Galaxy Tab S9, zatytułowana „UnCrush", przedstawiała kobietę grającą na gitarze uratowanej z „masakry" zafundowanej instrumentom muzycznym przez Apple.