Apple przeprasza za kontrowersyjną reklamę iPada
Reklama nowego iPada wywołała oburzenie wśród wielu widzów. Teraz Apple odniosło się do tej sytuacji.
Wspomniana reklama, zatytułowana „Crush!", przedstawia wielką prasę hydrauliczną, która miażdży pokaźną kolekcję narzędzi związanych z szeroko pojętą pracą twórczą, by „skompresować" je wszystkie do postaci iPada. Delikatnie mówiąc nie przypadła ona do gustu wielu osobom, w tym kilku znanym postaciom związanym z branżą filmową i muzyczną, które dopatrzyły się w niej symbolu miażdżenia ludzkiej kreatywności przez technologię.
Po fali krytyki w mediach społecznościowych do sprawy odniósł się teraz Tor Myhren, wiceprezes Apple ds. marketingu. W krótkim oświadczeniu prasowym przeprosił on za kontrowersyjną reklamę:
Kreatywność jest wpisana w DNA Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Stawiamy sobie za cel celebrowanie najróżniejszych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i realizują swoje pomysły za pomocą iPada. Ten film okazał się nietrafiony, za co przepraszamy.
Apple zrezygnowało też z wyświetlania kontrowersyjnej reklamy w telewizji.
Źródło: AppleInsider