Reklama nowego iPada wywołała oburzenie wśród wielu widzów. Teraz Apple odniosło się do tej sytuacji.

Wspomniana reklama, zatytułowana „Crush!", przedstawia wielką prasę hydrauliczną, która miażdży pokaźną kolekcję narzędzi związanych z szeroko pojętą pracą twórczą, by „skompresować" je wszystkie do postaci iPada. Delikatnie mówiąc nie przypadła ona do gustu wielu osobom, w tym kilku znanym postaciom związanym z branżą filmową i muzyczną, które dopatrzyły się w niej symbolu miażdżenia ludzkiej kreatywności przez technologię.

Po fali krytyki w mediach społecznościowych do sprawy odniósł się teraz Tor Myhren, wiceprezes Apple ds. marketingu. W krótkim oświadczeniu prasowym przeprosił on za kontrowersyjną reklamę:

Kreatywność jest wpisana w DNA Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Stawiamy sobie za cel celebrowanie najróżniejszych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i realizują swoje pomysły za pomocą iPada. Ten film okazał się nietrafiony, za co przepraszamy.

Apple zrezygnowało też z wyświetlania kontrowersyjnej reklamy w telewizji.

Źródło: AppleInsider