Apple Originals to marka kojarzona przede wszystkim z filmami i serialami produkowanymi na potrzeby Apple TV+, jednak Apple od jakiegoś czasu wydaje pod nią także podcasty. Jak donosi Bloomberg, firma rozważa teraz wprowadzenie reklam w produkcjach tego typu.

Apple wypuściło jak dotąd kilkanaście oryginalnych podcastów, wśród których dominują produkcje dokumentalne i true-crime. Według wcześniejszych doniesień firma zaczęła jakiś czas temu intensywnie inwestować w produkcje tego typu, traktując je jako swego rodzaju sposób na testowanie historii mogących stanowić podstawę dla seriali z Apple TV+ (warto przypomnieć, że niektóre produkcje z katalogu tej usługi, takie jak „WeCrashed: upadek start-upu" i „Psychiatra u boku", bazują właśnie na podcastach). W ramach tej inicjatywy Apple podpisuje kontrakty z twórcami podcastów, którzy w zamian za finansowanie produkcji oddają prawa do ewentualnej ekranizacji.

Najnowsze doniesienia agencji prasowej Bloomberg wskazują jednak na to, iż Apple rozważa teraz przekształcenie swoich oryginalnych podcastów także w dodatkowe źródło zarobku. Na chwilę obecną nie ma pewności, jak dokładnie miałoby to wyglądać. W grę wchodzą zarówno reklamy umieszczane bezpośrednio w audycjach, jak i oferowanie innym firmom możliwości zostania oficjalnym sponsorem podcastu. Ta druga opcja wydaje się obecnie nieco bardziej prawdopodobna, gdyż Apple zdarzyło się już raz testować takie rozwiązanie w podcaście „After the Whistle", którego sponsorem było State Farm.

Warto zauważyć, że Apple od jakiegoś czasu powoli zwiększa liczbę reklam w swoich systemach operacyjnych, aplikacjach i usługach. Rok temu firma wprowadziła dodatkowe reklamy w App Store, a według ustaleń Marka Gurmana z Bloomberg jej dalsze plany w tym zakresie mogą objąć również inne aplikacje (w tym także aplikację Podcasty). Firma już od jakiegoś czasu pracuje także nad wprowadzeniem reklam do usługi Apple TV+.

Źródło: Bloomberg