Już od jakiegoś czasu w sieci pojawiają się doniesienia o planach Apple związanych z rozwojem swojej sieci reklamowej. Według informacji zdobytych przez Marka Gurmana z serwisu Bloomberg, firma ta rozważa wprowadzenie reklam w kolejnych aplikacjach.

Jak donosi Gurman, Apple ma ambicje by zwiększyć przynajmniej trzykrotnie swoje przychody z sieci reklamowej, wynoszące obecnie cztery miliardy dolarów rocznie. Drogą do osiągnięcia tego celu ma być wprowadzenie reklam w kolejnych aplikacjach. Na chwilę obecną Apple wyświetla reklamy w sklepie App Store oraz aplikacjach Apple News i Giełda. Według Gurmana firma testuje już reklamy w wynikach wyszukiwania w aplikacji Mapy, a w dalszej kolejności może wprowadzić je również w aplikacjach Książki i Podcasty. Przewiduje on też, że Apple będzie chciało zwiększyć przychody reklamowe z Apple TV+, które obecnie sprowadzają się do udziału w zyskach z reklam wyświetlanych podczas dostępnych w ramach tej usługi transmisji ligi baseballowej MLB.

Apple potwierdziło niedawno oficjalnie, że zamierza zwiększyć liczbę reklam w App Store. Firma ta rozpoczęła też poszukiwania specjalisty od platform DSP (Demand-Side Platform), służących do obsługi zakupu reklam przez reklamodawców, który miałby pokierować zespołem pracującym nad rozwojem sieci reklamowej charakteryzującej się dbaniem o ochronę prywatności.

Źródła: 9to5Mac, AppleInsider