Deweloperzy krytykują nowe reklamy w App Store
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w App Store od wczoraj zaczęły pojawiać się dodatkowe reklamy. Rozwiązanie wprowadzone przez Apple nie spodobało się wielu deweloperom. Niektórzy z nich skrytykowali firmę w mediach społecznościowych.
Do niedawna reklamy w App Store ograniczały się do wyników wyszukiwania. Teraz Apple wprowadziło jednak dwa dodatkowe miejsca reklamowe - w zakładce „Dziś" oraz w sekcji „Możesz też polubić". To właśnie to ostatnie wzbudza wiele kontrowersji wśród deweloperów, którym nie podoba się, że na stronach ich gier i aplikacji pojawiają się reklamy innych produktów, często takich, z którymi oni sami nie chcieliby mieć nic wspólnego. Okazuje się bowiem, że wśród reklam wyświetlanych w sekcji „Możesz też polubić" bardzo często pojawiają się gry hazardowe i wirtualne kasyna.
Jeszcze przed wprowadzeniem nowych reklam Florian Mueller, autor bloga FOSS Patents, przewidywał, że zadziałają one jak „podwyżka podatku Apple", gdyż zmuszą wielu deweloperów do kupowania reklam pod własnymi aplikacjami w celu „zablokowania" tego miejsca konkurentom.
Zmiany wprowadzone w App Store są kolejnym etapem planu rozwoju sieci reklamowej należącej do Apple. Firma ta testuje już też reklamy w wynikach wyszukiwania w aplikacji Mapy, a w dalszej kolejności może wprowadzić je również w aplikacjach Książki i Podcasty. Apple rozpoczęło już też wstępne rozmowy ze swoimi partnerami dotyczące sprzedaży reklam w Apple TV+.