W sieci od jakiegoś czasu pojawia się coraz więcej doniesień, według których Apple planuje rozwinąć swoją sieć reklamową poprzez zwiększenie liczby reklam w swoich aplikacjach i usługach. Najnowszy raport serwisu DigiDay sugeruje, że już niedługo reklamy mogą pojawić się w Apple TV+.

Według informacji zdobytych przez DigiDay Apple rozpoczęło już wstępne rozmowy ze swoimi partnerami dotyczące sprzedaży reklam w Apple TV+. Na chwilę obecną nie ma pewności, w jaki dokładnie sposób miałyby one funkcjonować. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem są reklamy wyświetlane w trakcie transmisji na żywo dostępnych w ramach tej usługi. Już teraz reklamy pojawiają się w trakcie transmitowanych w Apple TV+ meczów ligi baseballowej, jednak za ich obsługę i sprzedaż odpowiadają organizatorzy tych wydarzeń. Przyszłe transmisje sportowe w Apple TV+ mogłyby już jednak wyświetlać reklamy sprzedawane bezpośrednio przez Apple.

Innym branym pod uwagę rozwiązaniem jest wprowadzenie tańszego wariantu usługi Apple TV+, w którym niższą cenę abonamentu rekompensowałyby reklamy wyświetlane w trakcie oglądania. Na taki ruch zdecydowało się już wiele popularnych serwisów VOD, dlatego też pójście Apple w ich ślady wydaje się całkiem prawdopodobne.

Według źródeł DigiDay reklamy w Apple TV+ mogłyby się pojawić najwcześniej na początku przyszłego roku. Zaznaczają one jednak, że ich wprowadzenie nie jest jeszcze pewne, gdyż Todd Teresi, wiceprezes Apple ds. platform reklamowych, wyraźnie dał do zrozumienia, że firma zamierza podchodzić do tej kwestii bardzo ostrożnie, unikając rozwiązań, które mogłyby zniechęcić lub zdenerwować użytkowników.

Źródło: DigiDay