Apple opublikowało wczoraj aktualizację regulaminu sklepu App Store, obowiązującego wszystkich deweloperów chcących publikować tam swoje gry i aplikacje. W nowej wersji dodano m.in. nowe reguły związane z ochroną prywatności użytkowników.

Najważniejszą nowością wprowadzoną w aktualizacji regulaminu jest punkt 5.1.2(i). Mówi on, że by móc śledzić działania użytkownika aplikacja musi najpierw uzyskać od niego zgodę za pośrednictwem wprowadzonego w iOS 14 systemu App Tracking Transparency. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przepis ten ma zacząć obowiązywać dopiero wiosną, by dać deweloperom jeszcze trochę czasu na dostosowanie do niego swoich aplikacji. Zaktualizowano też punkt 2.3, tak by wyraźnie zaznaczał, że deweloperzy mają obowiązek podawania prawdziwych informacji na temat danych użytkownika zbieranych przez ich aplikacje (niedawno okazało się, że wielu deweloperów podaje w tej kwestii fałszywe informacje, a Apple ich nie weryfikuje).

Wśród pozostałych zmian wprowadzonych w regulaminie znajdziemy m.in. uściślenia zasad dotyczących przedstawiania w grach substancji niedozwolonych (co prawdopodobnie ma związek z niedawną próbą usunięcia popularnej aplikacji Amphetamine), publikowania gier hazardowych (co z kolei może mieć związek z niedawnym pozwem) oraz serwisów streamingowych z grami. Pełną listę zmian można znaleźć tutaj.