Firma Apple już od dłuższego czasu pracuje nad projektem okularów AR, mających stanowić rozwinięcie technologii rzeczywistości rozszerzonej wykorzystywanej w iPhone'ach i iPadach. Niedawno uzyskała ona dwa nowe patenty związane z tym projektem.

Pierwszy z patentów dotyczy interakcji użytkowników z wirtualnymi obiektami. Opisuje on metody przewidywania ruchów użytkownika, mające zmniejszyć opóźnienia między jego działaniami i reakcją oprogramowania, pozwalając tym samym na bardziej realistyczne interakcje. Patent skupia się na obsłudze wirtualnych instrumentów w rzeczywistości rozszerzonej lub wirtualnej, gdzie wymagane jest, by po wykonaniu ruchu przez użytkownika (np. wciśnięciu wirtualnego klawisza lub uderzeniu w wirtualny bęben) dźwięk rozlegał się w odpowiednim czasie. Ta sama technologia może być jednak wykorzystana także w wielu innych sytuacjach, w których potrzebna jest ścisła synchronizacja między działaniami użytkownika a reakcją wirtualnych obiektów. Drugi patent dotyczy różnych metod chłodzenia, jakie mogą być zastosowane w okularach AR i VR.

Oczywiście należy pamiętać, że Apple patentuje wiele różnych rozwiązań, z których spora część nigdy nie zostaje wykorzystana. Samo przyznanie patentów nie oznacza więc jeszcze, że przedstawione w nich rozwiązania rzeczywiście znajdą zastosowanie w finalnej wersji produktu.

Źródła: USPTO, USPTO