Coraz silniejsza konkurencja na rynku w pełni bezprzewodowych słuchawek
Analitycy firmy Counterpoint Research opublikowali raport dotyczący rynku w pełni bezprzewodowych słuchawek. Apple wciąż dominuje w tym segmencie, jednak konkuracja staje się coraz silniejsza.

W zeszłym roku niemal połowę wszystkich sprzedanych słuchawek stanowiły AirPodsy. W tym roku analitycy przewidują, że firma zwiększy roczną sprzedaż słuchawek i może ona wynieść nawet 82 miliony sztuk. Oznacza to wzrost o około 21 milionów urządzeń. Mimo to firma traci udział w rynku na rzecz znacznie tańszej konkurecji. Szczególną rolę odgrywają mniejsi chińscy producenci tacy jak na przykład LYPERTEK czy 1More.
W drugim kwartale tego roku Apple mogło pochwalić się 35-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi z 10-procentowym wynikiem. Ostanią lokatę na podium zajął Samsung. Było to możliwe dzięki 6-procentowemu udziałowi. Natomiast po trzy procent osiągnął JBL oraz Jabra. Warto zwrócić uwagę na znaczący udział pozostałych sprzedawców. Łącznie odpowiadają oni za 43 procent rynku.
Źródło: Bloomberg