Jak wynika z raportu opracowanego przez analityków z firmy Sensor Tower, sklep App Store dominuje na światowym rynku pod względem przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży aplikacji i zakupów w aplikacjach. W pierwszej połowie bieżącego roku sklep Apple wygenerował przychód o 1,8 razy większy niż sklep Google dla urządzeń z Androidem.

W badanym okresie użytkownicy wydali w App Store około 25,5 miliarda dolarów. Oznacza to wzrost o 13,2% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim.

W porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku o 1,4% spadła liczba aplikacji instalowanych po raz pierwszy. Wyniosła ona 14,8 miliarda. Przyczyną ma być mniejsze zainteresowanie urządzeniami z iOS w Chinach.

Dla porównania, w tym samym okresie sklep Google Play osiągnął przychód około 14,2 miliarda dolarów. Inaczej niż w przypadku App Store, zanotowano tutaj wzrost o 19,6% rok do roku. Przyczyniła się do tego wysoka liczba zainstalowanych aplikacji, która wyniosła aż 41,9 miliarda. To o 16,4% więcej niż rok temu.

Łącznie użytkownicy systemów iOS i Android wydali na aplikacje około 39,7 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 15,4%.

Kategoria, która cieszy się największą popularnością to gry. W App Store wydano na nie 17,6, a w Google Play 12 miliardów dolarów. Obu przypadkach odnotowano wzrost, odpowiednio o 7,8% oraz 16,8%. Co ciekawe, liczba pobranych gier spadła w obu sklepach. W przypadku App Store o 1,4%, a w przypadku Google Play o 4,6%.

Źródło: AppleInsider