Rynek w pełni bezprzewodowych słuchawek - Apple nie ma sobie równych
Nie ulega wątpliwości, że Apple wprowadzająć do sprzedaży AirPodsy, wywołało małą rewolucję i zdominowało rynek w pełni bezprzewodowych słuchawek. Najnowsze dane opublikowane przez analityków Counterpoint Research, potwierdzają ciągłą dominację firmy.
Amerykański producent w pierwszym kwartale tego roku osiągnął ponad 60-procentowy udział w rynku w pełni bezprzewodowych słuchawek. Tym samym pozostawił konkurencję daleko w tyle. Na drugim miejscu uplasował się Samsung, natomiast ostatnie miejsce na podium zajęła Jabra.
Natomiast jeżeli spojrzymy z perspektywy poszczególnych modeli urządzeń to AirPodsy były najchętniej kupowanymi słuchawkami. Klienci wybierali również „pchełki” Galaxy Buds, Jabra Elite Active 65t oraz Bose SoundSport Free.
Warto zauważyć, że w okresie od stycznia do marca wszyscy producenci sprzedali łącznie 17,5 miliona słuchawek tego typu. Jest to wzrost o 40% względem analogicznego okresu rok wcześniej. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Ameryce Północnej oraz w Europie.
Źródło: 9To5Mac