Zdaniem Strategy Analytics w minionym kwartale Apple sprzedało 65,9 milionów iPhone'ów
Apple przestało podawać w swoich kwartalnych raportach finansowych informacje o dokładnej liczbie sprzedanych urządzeń, to pole do popisu dla firm analitycznych. Tuż po ogłoszeniu wyników kwartalnych, ze swoimi szacunkami jako jedna z pierwszych spieszy Strategy Analytics. Zdaniem jej analityków w minionym kwartale Apple sprzedało niemal 66 milionów iPhone'ów.

Dokładna liczba oszacowana przez Strategy Analytics to 65,9 miliona sztuk iPhone'ów sprzedanych w ostatnim kwartale 2018 roku, który jest dla Apple pierwszym kwartałem roku rozliczeniowego 2019.Oznacza to spadek o 15% w skali roku.
Oceny Strategy Analytics dotyczące spadku sprzedaży iPhone'ów są zbieżne z ocenami Apple. Winę za to ponosi spowolnienie gospodarcze na rynkach wschodzących, dłuższy od przewidywanego cykl wymiany urządzeń i brak subsydiowania urządzeń przez sieci komórkowe.
Źródło: Strategy Analytics