W środę jeden z największych amerykańskich operatorów telefonii komórkowej poinformował, że wraz ze swoim nielimitowanym abonamentem zacznie dołączać półroczną subskrypcję Apple Music. Podobne łączenie usług znamy już od lat w Polsce. Czy Apple kiedyś skusi się na współpracę na naszym rynku?

Big 8ce4fd02 a18b 4ba9 9cbe 76e499ca91c9

Promocja obejmie wszystkich posiadaczy nielimitowanych planów abonamentowych, również tych, którzy mają już podpisane umowy. Ograniczeniem nie będzie też wcześniejsze posiadanie usługi Apple, bo oferta dotyczy także już subskrybujących serwis streamingowy.

W przesłanym do mediów komunikacie prasowym Verizon deklaruje, że promocja wystartuje 16 sierpnia i będzie ją można uruchomić z poziomu strony internetowej operatora.

To pierwsza tego typu współpraca, na jaką zdecydowało się Apple mimo, że inne serwisy streamingowe oraz platformy VOD już od dawna chętnie godzą się na kooperacje z operatorami telefonicznymi. Także polskie sieci mają już bogatą ofertę w tym zakresie. Czy Apple Music dołączy do nich w niedalekiej przyszłości?

Polacy nie są zbyt skorzy do zakupu sprzętu Apple, naturalnym jest więc, że i rozwój Apple Music w naszym kraju traktowany jest po macoszemu. Rynek streamingu mocno napędził w Polsce Tidal wraz z Play, który dołącza od dłuższego czasu tę usługę niemal wszystkim swoim klientom. Prawdopodobnie to właśnie dzięki temu Polacy przyzwyczaili się do płatnych subskrybcji do tego stopnia, że jesteśmy teraz w stanie zapłacić dodatkowo za możliwość korzystania z serwisów muzycznych. Podobne podejście ma Orange, które dołączało do swojego planu Spotify.

Czy takie pakiety opłacają się? Jak najbardziej. Klientowi ze względu na bezpłatny dostęp do nowych usług, z których może zawsze zrezygnować. Operatorzy i usługodawcy także mają z tego korzyści. Sieci komórkowe wzbogacają w ten sposób swoje oferty. To ważne, bo wprowadzenie nielimitowanych pakietów zrównało ich usługi do tego stopnia, że wybór operatora został sprowadzony do wyboru ulubionej marki. Platformy streamingowe także mają z tego korzyść. Dobry klient to ten, który płaci. Aby go do tego płacenia przyzwyczaić, trzeba iść na ustępstwo i dać mu na to trochę czasu.

Bez względu na motywacje, szerszy dostęp do Apple Music pozwoli zbudować większą bazę klientów. To zawsze dobra informacja, bo rozwój serwisu to poprawa jakości jego usług. A to na pewno ucieszy wszystkich polskich subskrybentów. Bez względu na to, ilu ich jest.

Źródło: 9to5Mac