Apple może szykować się na podbój rynku prasowego nie tylko w jego cyfrowym wydaniu.

Jednym z rynków, na którym Apple coraz bardziej zaznacza swoją obecność, jest prasa. Firma rozwija swoją usługę Apple News, w której kilka dni temu pojawił się materiał na wyłączność, będący fragmentami wspomnień senatora Johna McCaina. Dwa miesiące temu Apple przejęło też popularną usługę Texture, oferującą w ramach płatnego abonamentu dostęp do cyfrowych wydań ponad 200 czasopism z całego świata, w tym People, Vogue, Rollling Stone, National Geographic, GQ, Sports Illustrated, Wired, Maxim, Men's Health, Bloomberg Businessweek, ESPN, The Magazine i innych. Teraz mówi się o tym, że Apple planuje kupno jednej z największych firm prasowych, Condé Nast, wydających wiele z popularnych tytułów, w tym wspomniane już Vogue, Wired, GQ, Vanity Fair a także The New Yorker.

Informacje takie podał w weekend brytyjski The Guardian, zaznaczając przy tym, że są to jedynie pogłoski. Wczoraj zaprzeczył im CEO Condé Nast, Bob Sauerberg, twierdząc, że firma ta nie jest na sprzedaż. To jednak wcale nie musi być prawdą, a jedynie próbą ucięcia tego typu spekulacji. W spadających wpływach ze sprzedaży prasy drukowanej sytuacja Condé Nast nie jest zbyt dobra. Firma podjęła kolejne już cięcia kosztów.

Zdaniem Gene Munstera, przy wzrastających wpływach z usług Apple z pewnością interesuje się także prasą, o czym świadczy przejęcie Texture. Uważa on jednak, że firma zainteresowana jest także rynkiem prasy drukowanej. I choć przejęcie Condé Nast nie nastąpi raczej w w najbliższych 18 miesiącach, a CEO tej firmy zaprzecza takim pogłoskom, to nie wyklucza to faktycznego zainteresowania Apple takim przejęciem.

Źródła: The Guardian, The New York Post