Greg Joswiak, wiceprezes Apple do spraw marketingu iOS, iPhone'a i iPada, udzielił niedawno krótkiego wywiadu serwisowi TechCrunch, w którym opowiedział o tym, dlaczego jego zdaniem iOS cieszy się popularnością wśród twórców gier komputerowych.

Według Joswiaka jedną z największych zalet systemu iOS jest to, że większość jego użytkowników korzysta z aktualnej wersji systemu. Dzięki temu deweloperzy mogą w pełni wykorzystać potencjał platformy, nie musząc przejmować się optymalizacją gry dla setek różnych konfiguracji sprzętowo-programowych. Zwrócił on też uwagę na to, że w odróżnieniu od konsol, których kolejne generacje pojawiają się na rynku raz na kilka lat, iOS i iUrządzenia rozwijają się bardzo szybko, z roku na rok oferując deweloperom coraz większe możliwości. Wspomniał on też o tym, że już teraz w App Store pojawia się coraz więcej głośnych hitów znanych z konsol, takich jak Fortnite czy PUBG.

Swoją opinią na temat rosnącej popularności systemu iOS wśród twórców gier podzielili się również sami deweloperzy. Ryan Cash, jeden z twórców Alto's Odyssey, przyznał w wywiadzie dla TechCrunch, że coraz więcej osób wreszcie zaczęło dostrzegać potencjał urządzeń mobilnych. Tego samego zdania jest Dan Gray, współtwórca Monument Valley, który zauważył, że w ciągu kilku ostatnich lat wyraźnie wzrosło zainteresowanie tego typu produkcjami. Obaj panowie zwrócili też uwagę na to, że zmiany wprowadzone niedawno w App Store pomagają w promowaniu niezależnych twórców i ich gier. Zach Gage, autor SpellTower, stwierdził natomiast, że App Store i urządzenia z systemem iOS przyczyniły się do popularyzacji gier komputerowych wśród osób, które nigdy nie interesowały się graniem na konsolach czy komputerach.

Źródła: TechCrunch