Pisaliśmy kilkukrotnie o zmniejszaniu przez Apple zamówień u swoich dostawców na komponenty iPhone'ów X. Urządzenie cieszy się mniejszym zainteresowaniem niż zakładano. Z czego to wynika postanowił sprawdzić Michael Olson, analityk agencji Piper Jaffray.

Przepytał on 1500 użytkowników iPhone'ów, którzy nie kupili najnowszego modelu, właśnie pod kątem powodów tej decyzji. 44% z nich nie widzi powodu do przesiadki na iPhone' X, ponieważ ich obecny model wciąż działa bardzo dobrze. Podstawowym czynnikiem zniechęcającym do jego zakupu jest wysoka cena. Wskazało go 31% badanych. Z kolei 8% uważa, że iPhone X ma za mały ekran jak na ich potrzeby. Pozostałe 17% badanych podało inne powody, które zdecydowały o tym, ze nie kupili tego modelu.

Niektóre z czynników z pewnością działały łącznie. Pewna grupa użytkowników nie przesiadała się na iPhone'a X, bo jest nie tylko za drogi, ale i ich obecny model wciąż spełnia ich oczekiwania i potrzeby. Tak jest m.in. w moim przypadku. Nie zdecydowałem się na kupno iPhone'a X, gdyż zwyczajnie nie stać mnie na wymianę telefonu co roku i to w cenie około 5 tysięcy złotych. Nowe funkcje i cechy tego urządzenia (Face ID, brak przycisku Home, ekran zajmujący cały przedni panel) nie są dla mnie aż tak istotne, by ponieść tego typu wydatki, które mocno zachwiałyby moim budżetem. Z drugiej strony mój iPhone 7 Plus w pełni spełnia moje potrzeby i jak dotąd jest urządzeniem niezawodnym.

Źródło: Barron's