Firma Apple od 2016 roku oferuje twórcom gier i aplikacji dla iOS możliwość reklamowania ich bezpośrednio w App Store. Na początku ubiegłego roku reklamy te cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony deweloperów. Z najnowszego raportu firmy analitycznej AppsFlyer wynika jednak, że ich opłacalność stopniowo spada.

W poprzednim raporcie, obejmującym okres od stycznia do czerwca 2017 roku, reklamy w App Store zajmowały pierwsze miejsce w rankingu ROI (zwrot inwestycji), oferując deweloperom średnio o 30% większy przychód z jednego pozyskanego użytkownika niż konkurencyjne sieci reklamowe przy kosztach mniejszych o 40%. Niestety, spora popularność sprawiła, że ich ceny poszybowały w górę, zmniejszając tym samym opłacalność. W najnowszej edycji tego samego rankingu, obejmującej okres od czerwca do grudnia 2017 roku, oferta Apple spadła już na 8 miejsce w kategorii gry i 4 w kategorii aplikacji.

Pomimo spadku w rankingu ROI, reklamom w wyszukiwarce App Store udało się utrzymać wysokie pozycje w rankingu ogólnym, gdzie zajęły one 5 miejsce w kategorii gier i 3 w kategorii aplikacji. Nieco gorzej poszło im w rankingu liczby pobrań, w którym zajęły 13 miejsce w kategorii gier i 7 w kategorii aplikacji. Niekwestionowanym liderem ostatniej edycji zestawienia okazały się reklamy w serwisie społecznościowym Facebook, które zajęły pierwsze miejsca w obu kategoriach rankingu ogólnego, rankingu ROI, rankingu liczby pobrań oraz rankingu retargetingu.

Źródła: AppsFlyer, PocketGamer.biz