W środę wieczorem deweloperzy aplikacji dla systemu iOS otrzymali możliwość wykupienia reklam w ramach platformy Search Ads. Od wczoraj promowane programy mogą zobaczyć w wynikasz wyszukiwania użytkownicy iPhone'ów, iPadów i iPodów Touch ze Stanów Zjednoczonych.

Obecnie nie wiadomo, kiedy reklamy pojawią się również w innych regionach świata. Deweloperzy z Polski mogą już zapłacić Apple za promowanie aplikacji w wynikach wyszukiwania, choć należy nadmienić, że grupa docelowa tej formy promocji zostanie ograniczona wyłącznie do użytkowników ze Stanów Zjednoczonych.

Reklamy mogą zawierać ikonę aplikacji, dwie linijki opisu, przykładowe zrzuty ekranowe oraz informacje o kompatybilnych urządzeniach. W przypadku gdy dwóch deweloperów zdecyduje się na promowanie swoich produktów za pomocą jednego słowa kluczowego, jak na przykład „pogoda”, użytkownicy wyszukujący to hasło będą widzieć na zmianę jeden lub drugi program.

Twórcy aplikacji płacą za każde kliknięcie w reklamę. Apple udostępniło im narzędzie do analityki, które pozwala mierzyć efekty kampanii, ograniczać jej dzienny budżet itd. Na ten moment nie wiadomo, jak firma z Cupertino rozwiąże problem różnych języków, jakimi posługują się użytkownicy App Store. Czy deweloper będzie musiał wykupić reklamę dla „weather”, „pogoda”, „das Wetter”, a może Apple przetłumaczy słowa kluczowe automatycznie? Odpowiedź na to pytanie poznamy zapewne w ciągu najbliższych miesięcy.

Źródło: AppleInsider