Apple zaktualizowało wytyczne dla twórców aplikacji AR
Apple udostępniło niedawno deweloperom nową wersję ARKit, oznaczoną numerem 1.5. W związku z tym uaktualniono również oficjalne wytyczne dla twórców aplikacji wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną.
Wśród nowych wytycznych znalazły się między innymi porady dotyczące tworzenia aplikacji rozpoznających dwuwymiarowe obrazy (np. plakaty filmowe i banery reklamowe) i reagujących na nie w pewien określony sposób. Apple zaleca, by takie aplikacje jasno określały przewidywane rozmiary obrazu (co ułatwi jego identyfikację), ograniczały liczbę obrazów rozpoznawanych jednocześnie do 25 oraz unikały wykorzystywania ich w roli znaczników definiujących precyzyjnie położenie wirtualnych obiektów. Wskazówki te nawiązują do nowych funkcji wprowadzonych w ARKit 1.5, związanych z rozpoznawaniem obiektów i mapowaniem pionowych powierzchni. Świetnym przykładem ich zastosowania w praktyce jest aplikacja rozpoznająca okładki książek i wyświetlająca informacje na ich temat, której autorem jest Andrew Hart.
W aktualizacji wytycznych dodano też porady dotyczące obiektów znajdujących się poza ekranem. Apple sugeruje, by w takich sytuacjach aplikacje wyraźnie dawały użytkownikom do zrozumienia, że coś znajduje się poza ich polem widzenia i by to zobaczyć należy skierować urządzenie w odpowiednim kierunku. W tym celu deweloperzy mogą wykorzystać np. wskazówki wizualne lub dźwiękowe. Apple zaleca też, by aplikacje wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną jak najrzadziej zmuszały użytkownika do wyłączania tej funkcji. Przykładowo: w aplikacji pozwalającej użytkownikowi na umieszczanie w pomieszczeniu wirtualnych mebli, zmiana koloru obiektu powinna być możliwa bez opuszczania trybu AR. Nowe wytyczne dla twórców aplikacji AR dostępne są do przeczytania tutaj.
Według Tima Cooka AR to jest przyszłość, technologia przełomowa, która zmieni sposób w jaki korzystamy z urządzeń i komunikujemy się ze światem za ich pomocą. W Apple bardzo na to stawiają, a ja trzymam kciuki i się cieszę, bo konkurencja jest w tyle póki co. Jak ze wszystkim zresztą. Google poległo już raz z AR teraz próbują znowu gdy widzą jak Apple to robi.
Dla zainteresowanych filmik wyjaśniający dlaczego procesory od Apple miażdżą konkurencję, autorstwa samego Android Authority (żeby było obiektywnie) https://m.youtube.com/watch?v=TiVF_ZzzLM0