Motion Capture to technika wykorzystywana m.in. w filmach i grach komputerowych, polegająca na zapisywaniu ruchów ciała bądź mimiki twarzy aktora i tworzeniu na ich podstawie animacji postaci. Okazuje się, że kamera True Depth, znajdująca się na wyposażeniu iPhone'a X, świetnie nadaje się do takich zastosowań.

Cory Strassburger ze studia Kite & Lightning od listopada ubiegłego roku eksperymentował z możliwością wykorzystania iPhone'a X jako narzędzia do przechwytywania mimiki twarzy. Niedawno opublikował on w serwisie Twitter krótkie nagranie, prezentujące finalne efekty tych działań. Do stworzenia przedstawionej w nim animacji wykorzystał on iPhone'a X, przytwierdzonego do głowy za pomocą samodzielnie wykonanego uchwytu, oraz kombinezon firmy Xsens. Jak sam twierdzi, jedynym elementem postaci, który wymagał dodatkowej pracy nad animacją, były palce.

Strassburger zaznaczył, że oprogramowanie zaprojektowane przez jego studio, pozwalające wykorzystywać iPhone'a X do przechwytywania mimiki twarzy, zostało stworzone na potrzeby gry Bebylon, i na chwilę obecną nie zamierzają oni udostępniać go szerszemu gronu odbiorców. Zauważył on jednak, że wiele innych firm pracuje nad podobnymi rozwiązaniami. Jego zdaniem niedługo w App Store pojawią się pierwsze aplikacje oferujące podobną funkcjonalność. Strassburger opublikował też w sieci trzy filmy, w których znacznie bardziej szczegółowo opisuje pracę nad swoim projektem.

Źródło: iMore