Zgodnie z nowym raportem opublikowanym dziś przez firmę Strategy Analytics, system CarPlay staje się coraz bardziej pożądaną cechą dla przyszłych nabywców samochodów.

Ankieta przeprowadzona została wśród osób pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, Europy Zachodniej oraz Chin i dotyczyła zainteresowania systemami multimedialnymi instalowanymi właśnie w samochodach. W badaniu udział wzięło ponad 5000 respondentów. Większość respondentów zainteresowana jest rozwiązaniem firmy z Cupertino.

23% badanych pochodzących ze USA twierdzi, że CarPlay to funkcja, bez której nie wyobrażają sobie swoich samochodów. 56% badanych zainteresowanych jest tym systemem. Co więcej, Stany to jedyny kraj, w którym bardziej popularny jest system Android Auto. W Europie i w Chinach Apple CarPlay uznawany jest jako „must have” odpowiednio przez 29 i 36% badanych.

CarPlay

Z badań wynika również, że klienci skłonni są zapłacić niewielką sumę za system multimedialny, który integrować się będzie z ich smartfonem. Chętniej używają oni takich rozwiązań niż fabrycznych systemów oferowanych przez koncerny motoryzacyjne.

CarPlay dostępny jest od 2015 roku, lecz producenci samochodów nie od razu skłonni byli do implementowania tego rozwiązania w swoich pojazdach. Rozwiązanie Apple oferują obecnie takie marki jak Ford, Cadillac, Honda, Kia, Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen, Fiat-Chrysler i inne.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą recenzją systemów CarPlay oraz Android Auto.

Źródło: MacRumors za StrategyAnalytics