Siri ma już sześć lat, została zaprezentowana wraz z iPhone'em 4s 5 października 2011 roku. Od tego czasu ten oparty na sztucznej inteligencji asystent w iOS bardzo się rozwinął i zaczął wspierać wiele języków, nadal jednak nie rozumie polskiego. W dalszym jego rozwoju i to prawdopodobnie w zupełnie innym kierunku niż dotąd pomoże ekipa startupu Init.ai, która została ostatnio wynajęta przez Apple.

Jak donosi TechCrunch, sześcioosobowy startup Init.ai pracował dotąd nad specjalnym inteligentnym asystentem, który miałby ułatwiać kontakty z klientami. Ekipa ta mogłaby zająć się opracowaniem biznesowej wersji Siri, która wykorzystywana mogłaby być zarówno przez samo Apple, jak i inne firmy. Taki ruch wydaje się sensowny, biorąc pod uwagę zaprezentowaną podczas czerwcowego WWDC funkcję biznesowych czatów w iMessage. Zastosowanie takiego asystenta w takich czatach biznesowych mogłoby znacznie usprawnić i to stosunkowo tanim kosztem komunikację z klientem za pośrednictwem iMessage właśnie, a usługa ta stała by się bardziej atrakcyjna dla klientów biznesowych.

Co ciekawe, w doniesieniach mówi się raczej o wynajęciu osób pracujących w tym startupie, niż o jego przejęciu wraz z należącą do niego własnością intelektualną.

Źródło: TechCrunch