Technologia Smart Connector zadebiutowała w pierwszej generacji iPada Pro, który na rynku pojawił się dwa lata temu. Celem tego rozwiązania jest usprawnienie integracji urządzeń Apple z różnego rodzaju akcesoriami. Obecnie jednak ich oferta nie jest zbyt duża, a ceny tych, które oferują sklepy, nie należą do najniższych.

Jak donosi serwis Fast Company, Apple rozpoczęło współpracę w celu rozpowszechnienia technologii Smart Connector z wieloma producentami akcesoriów. W ostatnim czasie firmy te nie zostawiły jednak suchej nitki na tym rozwiązaniu.

Powodami, dla których producenci akcesoriów nie decydują się na adaptację Smart Connectora są przede wszystkim wysokie ceny oraz długi czas oczekiwania na komponenty niezbędne do wyprodukowania urządzenia ze smart złączem. Wielu z nich jako godną uwagi alternatywę wskazują technologię Bluetooth.

Prezes firmy Brydge, która produkuje bezprzewodowe klawiatury do urządzeń moblinych stwierdził, że Smart Connector jest "niewiarygodnie ograniczony" i nie widzi powodu, dla którego jego firma miałaby implementować to złącze w jego obecnym stanie.

Warto na koniec przypomnieć, że złącze Smart Connector umożliwia dwukierunkową wymianę danych pomiędzy połączonymi urządzeniami oraz pozwala na zasilanie połączonego za jego pośrednictwem akcesorium energią zgromadzoną w baterii drugiego urządzenia. Technologia ta ma niewątpliwie duży potencjał. Pozostaje jedynie czekać na to aż zostanie on właściwie wykorzystany.

Źródło: 9To5Mac za Fast Company