Błąd „null” przy przenoszeniu wiadomości
Znów będzie o Mail.app. W poprzednim temacie wychwalałem aplikację systemową, pomimo jej wad. Dzisiaj daruję sobie peany na cześć wspomnianego programu i podam rozwiązanie na problem zgłoszony przez wielu z was w komentarzach oraz licznych mailach, które dostałem - błąd „null” przy usuwaniu (przenoszeniu do kosza) wiadomości.
Najczęściej spotkacie się z owym błędem przy korzystaniu ze skrzynek pocztowych „mniejszych” firm typu Onet, WP (mniejszych od Yahoo, Gmail). Problem jest złożony. Na szczęście rozwiązanie jest względnie proste i nie musimy zagłębiać się w pokrętny sposób funkcjonowania protokołów serwerów pocztowych aby go rozwiązać.
Jeśli i wam pojawia się błąd o treści: Wystąpił błąd podczas przenoszenia wiadomości do skrzynki „(null)”, możecie odetchnąć. Ten poradnik będzie dla was niczym zbawienie. Do rzeczy! Zaczynamy od rejestracji konta mailowego w Mail.app.
Po wstępnej konfiguracji skrzynki w panelu bocznym zwanym „listą skrzynek”. Jeśli macie ukrytą listę, należy ją pokazać skrótem SHIFT + CMD + M, bądź wybrać odpowiednią opcję z menu głównego), konieczne jest rozwinięcie listy folderów skrzynki pocztowej.
Jeśli macie rozwiniętą listę (na obrazku lista nazywa się „Op”) należy zaznaczyć skrzynki należące do konta, niebędące przypisane do żadnych skrzynek systemowych - w moim przypadku są to skrzynki „Sent” i „Trash”. Ja najpierw wybrałem skrzynkę "Trash", po czym wybrałem opcję z menu górnej belki:
Skrzynka pocztowa > Używaj tej skrzynki jako > Kosz
W ten sposób zwolnił się z użycia systemowy folder „Deleted messages”, z którego Mail.app nie potrafił prawidłowo korzystać. Można go usunąć.
Pozostał jeszcze folder „Sent”, co z angielskiego znaczy „Wysłane” i taką funkcję użyteczności mu przypisałem:
Wskazanie funkcji folderów okazało się wystarczające dla rozwiązania błędu „null”.
Opracowanie własne. Za zrzut komunikatu błędu dziękuję @kawonowi.