Microsoft opublikował wczoraj swoje wyniki finansowe za drugi kwartał fiskalny 2017 roku. Przedstawiciele firmy z Redmond poinformowali, że przychód ze sprzedaży systemu Windows producentom komputerów zwiększył się o 5% względem tego samego okresu w roku ubiegłym.

Amy Hood z Microsoftu dodała, że partnerzy jej firmy odnotowali większą sprzedaż komputerów z segmentu premium. Komentarz wiceprezes firmy z Redmond do spraw finansowych odnosi się do urządzeń, które trafiają na amerykański rynek w cenie wynoszącej więcej niż 900 dolarów.

Nieco ponad miesiąc temu Brian Hall pisał na swoim blogu, że rozczarowani nowymi MacBookami Pro konsumenci wybierają Surface'y. Co ciekawe, były już wiceprezes Microsoftu odszedł z firmy kilka dni temu i przeniósł się ze Seattle do działającej w San Francisco firmy Doppler Labs. Fragment jego wpisu z grudnia można przeczytać poniżej:

Jeszcze nigdy tak wielu użytkowników nie zmieniało Maców na Surface'y. Nasz program wymiany dotyczący MacBooków był wyjątkowo udany, a połączenie innowacji stojących za Surface'ami z rozczarowaniem związanym z nowymi MacBookami Pro – szczególnie pośród profesjonalistów – sprawiły, że coraz więcej osób decyduje się na wybranie Surface'a. Recenzje, które rekomendują wybór Surface'a zamiast MacBooka pojawiają się codziennie. Sprawia to, że nasz zespół jest dumny, bo wszystko to oznacza, że robimy dobrą robotę.

Według raportu przedstawionego przez analityków firmy Gartner, mimo iż popyt na komputery nadal maleje, to Apple sprzedało w czwartym kwartale 2016 r. o 2,4% więcej Maców niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Wzrosty zaliczyło również Lenovo (5,4%), HP (4,3%) oraz Dell (1,6%), natomiast spadek odnotował między innymi Asus (-8,5%) oraz Acer (-4,4%).

Szczegółowe dane dotyczące sprzedaży Maców w pierwszym kwartale fiskalnym 2017 roku poznamy już 31 stycznia – zostaną one przedstawione podczas spotkania Tima Cooka z inwestorami. Jeżeli wierzyć we wiarygodność danych przedstawionych przez analityków Gartnera, popyt na Maki zwiększył się. Niebagatelne znaczenie miała w tym wypadku premiera nowego MacBooka Pro. W listopadzie Phil Schiller informował, że zamówienia na nowe MacBooki Pro są wyjątkowo duże i jeszcze żaden laptop z tej linii nigdy nie sprzedawał się tak dobrze.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródła: Microsoft, MacRumors